۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۹۹۱

تجلیل از خبرگزاری رسا در همایش «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب»

خبرگزاری رسا ـ همزمان با همایش گرامیداشت سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون های مساجد با شعار «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» از مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد.
تجليل از رسا در تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با همایش نکوداشت سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که امروز با شعار «مسجد؛ سنگر اسلام و انقلاب» برگزار شد، از مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان‌شرقی به دلیل پوشش مطلوب و گسترده اخبار کانون های مساجد استان تجلیل به عمل آمد.


علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در این مراسم با اشاره به فعالیت های متنوع کانون های مساجد استان اظهار داشت: از تعداد 245 کتابخانه مخزن دار که در مساجد استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و به بیش از 50 هزار نوجوان و جوان در مساجد به صورت افتخاری خدمات ارائه می کنند.


وی با باین این‌که 102 کتابخانه مجوز رسمی دریافت کرده اند و به 37 کتابانه نیز در سال جاری مجوز اعطا خواهد شد، گفت: سرانه کتابخانه های مسجدی استان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد واریز شده که در مجموع 97 میلیون و 600 هزار ریال به حساب کتابخانه های دارای مجوز یک تا چهار واریز شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با باین این‌که امسال تعداد کانون های فرهنگی هنری استان افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: در مجموع مبلغ یک میلیارد و 637 میلیون و 600 هزار ریال به حساب کانون های جدیدالتاسیس و کتابخانه های مسجدی استان آذربایجان شرقی واریز شد.


همچنین محمدهادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه همایش امسال با شعار «مسجد؛سنگر اسلام و انقلاب» برگزار می شود، اظهار داشت: بیش از 130 نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این همایش تجلیل می شوند.


وی در ادامه با اشاره به تعداد کانون های مساجد این استان تصریح کرد: تاکنون هزار و 188 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده که از این تعداد، 730 باب کانون روستایی هستند و 23 باب کانون نیز در مصلاهای استان راه اندازی شده است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 249 باب کتابخانه و قرائت خانه در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: 62 مرکز قرآنی خانه نور در استان فعال است و یک میلیون و 610 جلد کتاب در مخازن کتابخانه های استان وجود دارد./935/202/ب3

ارسال نظرات