۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۲۰۹۵۶
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مطرح کرد؛

36 هزار شهید دانش‌آموز بزرگ‌ترین الگو برای آیندگان ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به این که 36 هزار شهید از مجموع 230 هزار شهید دوران انقلاب اسلامی را شهدای دانش آموز تشکیل می‌دهند، گفت: 36 هزار شهید دانش‌آموز بزرگ‌ترین الگو برای آیندگان ایران اسلامی هستند و این مهم نشان از نقش کلیدی و فرهنگی این قشر در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی کشور است.
36 هزار شهيد دانش‌آموز، بزرگترين الگو براي آينده گان ايران اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بعد از ظهر امروز سه شنبه 18 اسفند در یادواره 950 شهید دانش‌آموز استان مرکزی در اراک، با بیان این‌که خداوند در آیات قرآن کریم از جمله آیه 26 و 27 سوره یاسین شهیدان را تکریم می‌کند، گفت: تکریم شهدا سبب برکت جامعه و ضرورتی مهم است.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان این که شهدا با ایثار در راه نظام و انقلاب از جان خود گذشتند تا از استقلال، آزادی و اسلام محافظت کنند، گفت: شهدا هر آنچه که از آموزه‌های دینی و اسلامی آموخته بودند در عرصه عمل و دفاع از کشور و اعتقادهای خود عملی کردند.

 

کریمی با اشاره به این که 36 هزار شهید از مجموع 230 هزار شهید دوران انقلاب اسلامی را شهدای دانش آموز تشکیل می‌دهند، گفت: 36 هزار شهید دانش‌آموز بزرگ‌ترین الگو برای آیندگان ایران اسلامی هستند و  این مهم نشان از نقش کلیدی و فرهنگی این قشر در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی کشور است.

 

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان این که جوانان ایران اسلامی باید فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت را س لوحه امور خود قرار دهند، اظهار داشت: کاملا مشهود است، روحیه ایثار و شهادت کشور را در سال‌های پس از انقلاب، از آسیب‌ها و توطئه‌های مختلف مصون نگه داشته است.

 

نقش جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس

کریمی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی جامعه اسلامی را خانواده‌های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: روحیه و صبر خانواده‌های معظم شهدا را یک الگوی بزرگ محسوب می شود و همچنین  سختی‌ها و مشکلاتی که خانواده های معظم شهدا تحمل کردند از عهده هیچ کس بر نمی‌آید.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان این که جوانان و نوجوانان کشور همانگونه که در چهار دهه انقلاب اسلامی همواره منشاء اثر بودند و این مهم را بعه برکت درک بالای دینی و ولایتمداری کسب کرده اند، گفت: جوانان ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با فعالیت علیه رژیم ستمشاهی و بعد از انقلاب با حضور گسترده در دوران جنگ تحمیلی و عرصه سازندگی و پیشرفت علمی همواره پیشقدم بوده اند.

 

برگزاری یادواره شهدا یادآور اوج عزت شهدا

کریمی افزود: جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس علاوه بر مقاومت و دفاع از کشور اسلامی با کمترین امکان و تجهیزات به عنوان نیروی بسیجی در جبهه ها حاضر شدند و در سنگر مدرسه نیز با فراگیری علم و تحصیل پیشبرد اهداف والای نظام را سرلوحه قرار دادند.

 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه  برگزاری یادواره های شهدا را یادآور اوج عزت  شهدا دانست و اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشانگر قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است./842/203/ب2

ارسال نظرات