۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۲۰۸۶۴
توکلی در صحن علنی مجلس:

ایستادگی در برابر ارائه لایحه چنددوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است/دولت باید به قانون عمل کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل 52 قانون اساسی بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم است تا آن را از اول فروردین ارائه کند و ایستادگی دولت در برابر لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی سابقه بوده است و اینکه مجلس بخواهد طرح دهد قابل قبول نخواهد بود.
مجلس شوراي اسلامي احمد توکلي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، احمد توکلی در حاشیه نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته آقای باهنر مبنی بر اینکه عدم ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه تا 25 فروردین به مجلس اشکالی ندارد، طبق آئین نامه داخلی مجلس اشتباه است، اظهار کرد: طبق اصل 52 قانون اساسی بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم است تا آن را از اول فروردین ارائه کند و ایستادگی دولت در برابر لایحه چند دوازدهم در تاریخ مشروطه بی سابقه بوده است و اینکه مجلس بخواهد طرح دهد قابل قبول نخواهد بود.

 

وی بابیان اینکه دولت که مدعی قانونگرایی است باید طبق قانون عمل کند، تصریح کرد: دولت یازدهم که طبق مبانی درست از دولت گذشته ایراد می گرفت خود نیز باید به قانون عمل کند و بنابر این تمام پرداخت ها در خصوص عوارض و مالیات غیر قانونی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به صحبت های توکلی گفت: باید توجه داشت سابقه تصویب طرحی وجود دارد که به دولت اجازه داده شده بود در رابطه با بودجه در سه ماه نخست سال بر مبنای عملکرد سه ماه اول سال گذشته اقدام کند البته دولت می‌تواند لایحه چند دوازدهم نیز ارائه کند که به نظر بنده نیز این درست است.

 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت عدم ارائه لایحه چند دوازدهم باید دخل و خرج کشور براساس عملکرد سابق صورت گیرد./858/پ202/ج1

ارسال نظرات