۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۸۱۴
مدیر حوزه علمیه کرمان:

تربیت توحیدی برترین و کارآمدترین روش تربیتی است/ لزوم تبیین مطالبات رهبری از سوی طلاب و روحانیان

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به هدف و مقصود طلبگی، گفت: طلبه دغدغه تربیت سالم مردم را دارد و دنبال این است که در حوزه راه و روش تربیت مردم را بیاموزد.
حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان حجت الاسلام حسين الله وردي حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان، امشب در مراسم هشتمین سالگرد رحلت آیت الله حقیقی(ره) و پنجمین سالگرد حجت الاسلام و المسلمین نیشابوری(ره)، با اشاره به هدف و مقصود طلبگی، گفت: طلبه دغدغه تربیت سالم مردم را دارد و دنبال این است که در حوزه راه  و روش تربیت مردم را بیاموزد.
 
وی افزود: طلبه باید بهترین و موفق ترین راه تربیت مردم را بدست بیاورد تا بتواند با برترین کارایی، مردم را به سمت تقوا و دین نزدیک کند و راه خدا شناسی و زندگی سالم را به انسان ها آموزش دهد.
 
حجت الاسلام الله وردی با اشاره به انواع روش ها و راه های تربیتی، تصریح کرد: بهترین راه تربیت مردم، استفاده از تربیت توحیدی است.
 
وی به تشریح تربیت توحیدی پرداخت و گفت: معرفت به خدا و تقویت باورهای الهی مهم‌ترین مبانی تربیت توحیدی هستند و لازم است مبلغان و روحانیان در جهت توسعه و تبلیغ این مباحث کمال تلاش و کوشش را داشته باشند.
 
این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تربیت توحیدی جامعه و انسان‌ها را از انحراف‌ها، خطرها و لغزش‌ها نجات می دهد و زمینه رشد سالم و حرکت صحیح را فراهم می‌کند.
 
حجت الاسلام الله وردی گفت: نبود مفهوم الله در مباحث تربیتی مهم‌ترین علت عدم ثمردهی این مباحث و بی نتیجه بودن فعالیت‌های تربیتی است.
 
وی تأکید کرد: تقویت روحیه دینی و خداشناسی و به طور کلی تقویت باورهای کلامی به ویژه بحث توحید انسان را صالح و جامعه را سالم خواهد کرد.
 
مدیر حوزه علمیه کرمان با اشاره به نظام کلامی حضرت فاطمه(س)، گفت: فاطمه زهرا(س) الگوی تمام انسان ها در تربیت توحیدی است؛ این بانوی بزرگوار بر اساس روایات اهل البیت دارای اعتقادات قوی و سالم بود و با شهامت کامل و شجاعت در راه تبیین حق و تبلیغ آن تلاش کرد.
 
وی با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه، افزود: تلفن‌های همراه مهم‌ترین معضل و آسیب جامعه و به ویژه حوزه‌های علمیه شده اند و این مسأله هر روز مفاسد بیشتری را ایجاد می‌کند.
 
حجت الاسلام الله وردی گفت: مهم ترین علت افزایش سن ازدواج در جامعه ضعف مبانی اعتقادی در جامعه است؛ چرا که بر اساس اعتقاد قرآنی روزی انسان با ازدواج افزایش می یابد و با این وجود بسیاری از جوانان دغدغه معیشت و اقتصاد را دارند و حال آن که براساس اعتقادات شرعی این نگرانی ها به جا نیست.
 
وی ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات جامعه را ناشی از ضعف بنیادی مسایل عقیدتی خواند و گفت: مسایل اجتماعی و ناهنجاری ها ناشی از ضعف مبانی اعتقادی در جوانان و مردم است.
 
این کارشناس مسایل دینی گفت: اعتقاد سالم جامعه را از بحران و تنش های فرهنگی نجات می دهد و از ضلالت و گمراهی گروه ها و اقشار مختلف جلوگیری می کند.
 
وی با انتقاد از عملکرد روحانیان در تبیین گفتمان انقلاب و مواضع رهبری، گفت: عملکرد مبلغان در تبیین مطالبات رهبری و مسائل انقلاب ضعیف است و لازم است روحانیان و طلاب سخنان، مطالبات رهبری و مبانی فکری ایشان را تبیین کنند.
 
مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: برخی به دنبال این هستند که حوزه را در دین و مسایل مذهبی محصور کنند و از دخالت روحانیان و حوزه در مسایل اجتماعی و عرصه سیاست جلوگیری کنند.
 
وی گفت: این افراد دنبال القاء مفهوم سکولاریزم بین مذهبی‌ها و حوزه هستند و در راه رسیدن به این هدف شعار ها و شبهات گوناگون طراحی می کنند.
 
مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: آسیب حوزه این است که در مسائل جامعه و سیاسی دخالت نکند و متحجرانه زندگی کند.
 
حجت الاسلام الله وردی در پایان گفت: براساس سخنان رهبری نظام جمهوری اسلامی فرزند حوزه است و حوزه موظف است که در راه تبیین و تحکیم مبانی انقلاب تلاش جدی کند./9701/202/ب2
ارسال نظرات