۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۲۰۷۱۱
رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس:

نشر فرهنگ و معارف ناب مهدوی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس گفت: امروزه یکی از رسالت‌های جدی روحانیان و مبلغان، نشر فرهنگ و معارف ناب مهدویت در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.
مهدويت

حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه مهدویت، فرهنگ انتظار و تحقق حکومت جهانی مهدوی، جزء اصول و باورهای اصیل و خدشه ناپذیر شیعه است، گفت: در این میان آن چه مهم است این که ما باید آن را به عنوان یک راهبرد جهانی برای بشر امروز که تشنه عدالت و حقیقت است دنبال کنیم.

 

وی افزود: نسل جوان جامعه امروز ما درباره فرهنگ مهدویت و فلسفه ظهور و انتظار آقا امام زمان (عج) از اطلاعاتی در سطح عامیانه بهره می برند و این کافی نیست امروز در سطح جوانان کشور یک نوع دلسردی و خستگی احساس می شود و اگر این روند ادامه داشته باشد نسل های جوان با یک ناکامی اجتماعی مواجه می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: بهترین مسأله که می توان جوانان را به وسیله آن به زندگی دلگرم کرد همین مساله مهدویت و فلسفه ظهور است به طوری که بسیاری از مسائل برای جوانان امروزی تکراری شده و دنبال یک چیز نو و جدید می گردند.

 

حجت الاسلام پورجمالی خاطرنشان کرد: امروزه خیلی از جوانان این سرزمین از این مساله خبر دار نیستند و از امام زمان (عج) و مسجد جمکران تنها یک اسم به گوششان خورده است و اگر سعی شود در خصوص مساله مهدویت در رسانه های دیداری شنیداری برنامه های معتبر پخش شود به طور یقین موفقیت های بسیار حاصل خواهد شد.

 

وی گفت: به طور یقین اگر قرار باشد موفقیتی عظیم در نسل های آینده ما به وقوع برسد قطعا از برنامه ریزی امروز دینی و مذهبی ما خواهد بود که امروزه یکی از رسالت‌های جدی روحانیان و مبلغان، نشر فرهنگ و معارف ناب مهدویت در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.


 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر عباس گفت: مهدویت نه فقط به عنوان یک باور شیعی بلکه ذخیره ای استراتژیک برای نجات کل بشریت محسوب می‌شود؛ از این رو در برهه حساس کنونی وظیفه ما است که رویکرد و نگاه خود را در عرصه مهدویت به عنوان یک نگاه و رویکرد فرا د ینی و با ادبیات روز در سطح جهان تبیین کرده و نشر دهیم.

 

حجت الاسلام پورجمالی بر ضرورت توجه به عرصه مهدویت همچنین بر لزوم آشناسازی عمیق و کیفی توده‌های مردم به ویژه نسل جوان با آموزه های مهدوی و آخرالزمانی تاکید و بیان کرد: بی شک نخستین قدم در مهدوی کردن جامعه تقویت شناخت و تحکیم باورهاست که در این راستا با وجود همه تلاش های صورت گرفته، هنوز جای کار زیادی وجود دارد و ما باید ضمن رصد و تحلیل دقایق شرایط کنونی به رفع ایرادات و نواقص بپردازیم.

 

وی در پایان اذعان داشت: نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و برای یافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پیش رو قرار داده و به دنبال الگویی است که به گفته های خودش جامه عمل بپوشاند. اگر نسل جوان بین گفتار و کردار الگوی خود تضاد و تعارض ببیند نمی تواند به او اعتماد کرده و از اندیشه های او پیروی کند./851/302/ب1

ارسال نظرات