۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۶۹۰
با موافقت نمایندگان مجلس؛

کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جبران خسارات کارکنان محیط‌زیست به تصویب رسید

خبرگزاری رسا ـ کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جبران خسارات کارکنان محیط‌زیست با 99 رای موافق به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.
مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بهارستانی ها در ادامه نشست علنی خود با 99 رای موافق در مقابل 19 رای مخالف و چهار رای ممتنع با کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جبران خسارات کارکنان محیط‌زیست موافقت کردند.


لازم به ذکر است پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 101 رای موافق در برابر 21 رای مخالف و چهار رای ممتنع ماده واحده این لایحه را به تصویب رسانده بودند.


بر اساس ماده واحده این لایحه؛ قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت میحط‌زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی مصوب 12 بهمن 1384 به شرح زیر اصلاح می‌گردد:


1- در ماده واحده بعد از عبارت "متصدیان کشف" عبارت "و مخبران" اضافه می‌شود و عبارت "و همچنین افرادی که وظایف آنها ارتباط مستقیم با موضوعات فوق‌الذکر را ندارد" حذف می‌گردد.


2- متن تبصره ذیل قانون به این شرح اصلاح می‌گردد:
تبصره: نحوه و میزان پرداخت به کارکنان مربوط و مخبران در صورتی که قابل رسیدگی توسط دستگاه‌های نظارتی باشد و همچنین نحوه و میزان پرداخت حق کشف، خسارت و دیه پرداختی به مخبرانی که رابطه استخدامی با سازمان حفاظت محیط‌زیست ندارند از محل اعتبارات قانون، تابع آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط‌زیست و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیات وزیران می‌رسد./858/پ202/ج1

ارسال نظرات