۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۶۵۵

پیکر مطهر شهید مهدی پاینده ‌آشتیانی پس از 29 سال شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی از شناسایی پیکر مطهر شهید مهدی پاینده‌ آشتیانی یکی از سربازان وظیفه ارتش بعد از 29 سال خبر داد.
پيکر مطهر شهيد مهدي پاينده ‌آشتياني پس از 29 سال شناسايي شد

علی جلالی‌ فراهانی، مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، از شناسایی پیکر مطهر شهید مهدی پاینده‌ آشتیانی یکی از سربازان وظیفه ارتش بعد از 29 سال خبر داد.

 

مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی، گفت: شهید مهدی پاینده‌ آشتیانی متولد 15 آذرماه سال 1344 در آشتیان است که در تاریخ 24 اردیبهشت 1365 در منطقه عملیاتی «حاج عمران» جاویدالاثر می‌شود.

 

جلالی ‌فراهانی خاطرنشان کرد: شهید پاینده ‌آشتیانی فرزند محمدعلی دارای شماره شناسنامه 93 صادره از آشتیان است که پس از گذشت 29 سال پیکر مطهر این شهید براساس آزمایش‌های DNA که از خانواده شهید صورت گرفت شناسایی شد.

 

مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی با اشاره به تائید هویت این شهید والامقام، گفت: کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر تائید هویت این شهید را اعلام کردند و قرار است که پیکر این شهید والامقام روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) از معراج شهدای مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به آشتیان منتقل و در مراسمی به خاک سپرده شود.

 

جلالی ‌فراهانی در ادامه با بیان این که پیام شهدای عزیز به آحاد مردم این بود که همواره حافظ این مرزو بوم باشیم، گفت: شهدا نزد خداوند از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار هستند و فداکاری این بزرگان سبب عظمت و سربلندی کشور عزیزمان شده است.

 

مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی با بیان این که از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس به جهانیان درس استقلال و آزادی آموخت، خاطر نشان کرد: امروز در ایران اسلامی پیشرفت و موفقیت ها را مدیون خون پاک شهدا و همچنین صبر و بردباری خانواده های این بزرگان هستیم.

 

جلالی ‌فراهانی با اشاره به این که خداوند متعال در آیات قرآن کریم از جمله آیه 26 و 27 سوره یاسین شهیدان را تکریم می‌کند، گفت: تکریم شهدا سبب برکت جامعه و یک ضرورت مهم محسوب می شود و وظیفه همه آحاد مردم و مسؤولان نیز تکریم شهدای عزیز و غیور است.

 

مسؤول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی در ادامه بیان کرد: شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی با روحیه ای خاص و جانانه هرگز اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمنان ندادند و عزت و اقتدار ایران اسلامی را دستاوردی بزرگ از خون شهدای والامقام است./842/302/ب1

ارسال نظرات