۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۲۰۵۷۹
با محوریت ایام فاطمیه؛

نخستین نمایشگاه تخصصی نماز در خراسان شمالی دایر شد

خبرگزاری رساـ در آستانه ایام فاطمیه، نخستین نمایشگاه تخصصی نماز استان خراسان شمالی با عنوان سجاده یاس در بجنورد دایر شد و بر اساس برنامه تا بیستم اسفندماه پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
نمايشگاه تخصصي نماز در خراسان شمالي نمايشگاه تخصصي نماز در خراسان شمالي نمايشگاه تخصصي نماز در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز نخستین نمایشگاه تخصصی نماز با عنوان «سجاده یاس» در استان خراسان شمالی و در محل آموزشگاه قرآنی مشکات بجنورد برپا شد و تا بیستم اسفندماه جاری برای بازدید اقشار مختلف مردم دایر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سید رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در آیین افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی نماز استان با عنوان «سجاده یاس» در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با هدف ترویج فرهنگ نماز و معرفی اسوه‌های عبادت و بندگی به ویژه معرفی حضرت فاطمه (س) به عنوان اسوه عبادت و بندگی دایر شده است.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز شانزدهم اسفند تا بیستم این ماه آماده بازدید عموم مردم و دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با فرهنگ نماز و اقامه صحیح آن از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: نمایش فیلم‌های کودکانه جشنواره عمار، قصه‌گویی، برگزاری گفتمان‌های نمازی و آموزش عملی وضو و اقامه نماز از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه بازدید از نمایشگاه، برای دانش آموزان علاقه‌مند تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس متقاضی می‌توانند از ساعت 9 و نیم صبح از این نمایشگاه بازدید کنند، اضافه کرد: همچنین دانش آموزان و عموم بازدیدکنندگان می‌توانند از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نیز بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه تخصصی نماز استان خراسان شمالی در 10 غرفه دایر شده است، ادامه داد: از این تعداد سه غرفه مربوط به ارائه الگوهای برتر نماز در ادارات استان بوده که در آن‌ها سه دستگاه استانی که در اجلاس استانی نماز به عنوان ادارات برتر معرفی شده بودند فعالیت‌ها و آثار خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

 

وی اظهار کرد: همچنین در این نمایشگاه نهادهایی چون دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، امور مساجد استان، ستاد اقامه نماز و کانون آموزشگاه قرآنی مشکات هر یک دارای غرفه هستند که آثار و محصولات فرهنگی، نرم‌افزار، کتاب و فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ نماز را ارائه می‌کنند.

 

اجرای طرح مبین در خراسان شمالی

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه از اجرای طرح «مبین» (مدیریت برنامه‌های یاوران نماز) در استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در بین نوجوانان و جوانان به عنوان یاوران نماز اجرا شد.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به حضور افزون بر 400 نفر از مدیران و مربیان تربیتی مدارس استان در این طرح، اظهار کرد: طرح مدیریت برنامه‌های یاوران نماز به مدت دو روز در قالب یک دوره آموزشی 16 ساعته، در دو محل مجزا برای مربیان و مدیران خواهر و برادر برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این دوره‌ها مدیران و مربیان مدارس خراسان شمالی از بهترین تجارب و شیوه‌های دعوت به نماز اساتیدی چون سید علی منیری، معاون مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور، حجت‌الاسلام حسن اسکندریان، رییس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام حسن‌زاده از مدرسان استانی بهره‌مند شدند.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه اختتامیه این دوره آموزشی نیز اخیراً با حضور مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که در سال آتی طرح مبین برای سایر مربیان و مدیران مدارس استان نیز برگزار شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات