۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۲۰۵۱۲
باهنر در صحن علنی مجلس:

اقدامات شورای همکاری خلیج فارس در جهت منافع صهیونیستها و آمریکای مستکبر است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس، گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی با مدیریت قاطع و عالی خود در مدت حدود ۴۰ سال توانست با احیای موقوفات آستان مقدس و جلب کمک های مردمی و حکومتی تحولی شگرف در این استان مقدس به وجود آورد.
باهنر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم، گفت: این مصیبت عظما را به ساحت حضرت بقیه الله(عج)، نایب بر حق و بزرگوارش رهبر معظم انقلاب و جهان اسلام تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال می خواهیم که تا آخرین لحظات حیات ما را از عشق به خاندان عصمت و طهارت محروم نگرداند و شفاعتشان در قیامت هم نصیب ما شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رحلت عالم مجاهد حضرت آیت الله عباس واعظ طبسی را به محضر مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا تسلیت عرض می کنم، معظم له از عنفوان جوانی در شکل دهی کانون های انقلاب اسلامی در نهضت حضرت امام به ویژه در خراسان بزرگ نقش تعیین کننده ای داشت.

وی ادامه داد: ایشان در کنار بزرگانی همچون رهبر معظم انقلاب، شهید هاشمی نژاد، حوزه علمیه مشهد و دانشگاهیان خراسان در جهت افشاگری مظالم خاندان منحوس پهلوی همتی والا به خرج داد و در راه این مبارزه هزینه های بسیاری متحمل شد، معظم له بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) به تولیت آستان مقدس رضوی منصوب شد، ایشان با مدیریت قاطع و عالی خود در مدت حدود 40 سال توانست با احیای موقوفات آستان مقدس و جلب کمک های مردمی و حکومتی تحولی شگرف در این استان مقدس به وجود آورد و با گسترش صحن مطهر در حد چند هزار درصد، این آستان مقدس را به عنوان یکی از بزرگ ترین مکان های مذهبی جهان به ثبت برساند.

باهنر تصریح کرد: فعالیت های اقتصادی در رشته های کشاورزی، دامداری، صنایع بزرگ و احیای هنرهای زیبا و اصیل از جمله آیینه کاری، کج بری و توسعه اماکن آستان مقدس به عنوان یادگاری فاخر و بی بدیل از تلاش های طاقت فرسا و مدیریت معظم له در حافظه تاریخ و در جغرافیای مشهد مقدس، ان شاء الله قرن های باقی خواهد ماند و امید دارم تولیت جدید بتواند با همان سلامت، قدرت و قاطعیت این نهاد بزرگ معنوی را حفظ کرده و در جهت اعمال سیاست های اقتصادی مقاومتی، توسعه، اشتغال و تولید از این میراث گرانبهای معنوی و مادی را حداکثر استفاده را بکند.

باهنر با انتقاد از اقدامات شورای همکاری خلیج فارس ادامه داد: سیاست های متخذه این شورا مایع تاسف است، اخیراً این شورا در جهت منافع رژیم صهیونیستی و آمریکای مستکبر، حزب الله قهرمان و آزادی بخش را به عنوان سازمان تروریستی مطرح کرده است و این در حالی است که حزب الله لبنان یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام است که با مجاهدت های بی نظیر و طاقت فرسای خود طی دهه های اخیر، توانسته پیروزی های زنجیره ای رژیم صهیونیستی را در تجاوزات 1967، جنگ رمضان و دیگر تجاوزات متوقف کند و جهت پیروزی های پی در پی را به نفع جهان اسلام تغییر دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حزب الله قهرمان به رهبری مجاهد نستوه سید حسن نصرالله در جنگ 33 روزه، مقابل تجاوزات صهیونیست ها قد علم نمود که نه تنها آنها را از اهداف شوم خود یعنی خلع سلاح و انحلال حزب الله، اشغال بخش وسیعی از لبنان و تاسیس خط حائل در خاک لبنان، تسلیم شدن سید حسن و بقیه خواب های آشفته این رژیم بود، پشیمان کرد، بلکه آنها را به عقب نشینی و اعلام رسمی شکست وادار کرد.

وی ادامه داد: اگرچه در همان زمان هم در خبرهای محرمانه، کمک های نظامی و استراتژیک برخی از حکام خودفروخته عرب به رژیم صهیونیستی به گوش می رسید، اما تلاش می کردند که این معاشقه با رژیم صهیونیستی را پنهان کنند و همواره آن را تکذیب می کردند. متاسفانه امروز جهان اسلام زیر سلطه جلادانی زندگی می کند که یا از فرط پیری به آلزایمر و دیگر امراض جسمی و روحی دچارند و یا جوانان خشک سر و بی تجربه ای هستند و آمال و آرزوهای خود را با اهداف تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همسو می بینند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من به این حکام خودفروخته هشدار می دهم و یادآوری می کنم که آمریکای جنایتکار نیز بر این باور است که ادامه حکومت های طایفه ای و قبیله ای شما بر جهان اسلام قابل استمرار نیست، قطعاً مردم در تعیین حکومت حق اساسی داشته و دیر یا زود بر این حق خود فائق خواهند آمد، از این رو آمریکا در ساعات آخر عمر این حکام زورگو تلاش می کند با جنگ نیابتی توانمندی های جهان اسلام را برعلیه انقلابیون آزادیخواه جهان اسلام به کار گیرد.

باهنر ادامه داد: آنها مطمئن باشند که ستاره قدرت آنها آرام آرام به مغرب نزدیک می شود و تلاش های مذبوحانه مانند دست و پا زدن در مرداب است و زودتر آنها را در قعر خود فروخواهد برد، حزب الله قهرمان لبنان، مجاهدان غیور فلسطین، مردم قهرمان یمن و بحرین، ملت بزرگ عراق و دیگر مردم جهان اسلام راه آزادی خود را یافته اند و با تمام توان برای نابودی رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد و از قرآن کریم آموخته اند که « أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ».

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: این حضور پرشور با تمام رقابت ها، متن ها و حاشیه ها به خوبی و بحمدلله در امنیت کامل برگزار شد. در این رقابت حساس با حضور حداکثری آنکه پیروز شد، ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی بود که با دعوت همگانی برای شرکت در انتخابات، این حماسه بزرگ را رقم زد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بحمدلله فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که اولاً هیچ کس با قهر از صندوق های رأی، سودی نمی برد، ثانیاً نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق های رأی تعیین می گردند و نه در لشگرکشی های خیابانی و ایجاد فتنه بر علیه نظام؛ از طرف دیگر تئوری پردازان سیاست ورز به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح طلبی و اعتدال گرایی و همه آنها در درون نظام و نه در مقابل آن عملیاتی می شود.

باهنر تصریح کرد: خوشبختانه این مسائل از نقاط روشن، برجسته و افتخارآمیز این انتخابات بود، از طرف دیگر مجلس دهم باید تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال، حل معضلات اجتماعی با حفظ و حراست از امنیت ملی و منافع ملی عملیاتی کند و خدای ناکرده اگر برخی از افراد انتخاب شده تصور کنند که با هنجارشکنی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن، می توانند به اهداف خود برسند، قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره های قبل را جویا شوند تا مطمئن شوند که با همدلی و همزبانی و همکاری قوا و نظارت دقیق بر حرکات دولت، آنها را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت می کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مجلس دهم با منتخبان خود، یک ظرفیت مجلس معتدل، تلاشگر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت تحقق این اهداف را دارد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «مجلس نباید دولتی باشد و نه ضددولتی»، بلکه مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد، رهگشای دولت و البته ناظر و مشوق بر این اعمال باشد. از طرف دیگر برنامه ششم توسعه نقشه راهی است که انشالله مجلس شورای اسلامی با رعایت سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری طراحی کرده تا بدین وسیله دولت توان حرکت در این مسیر را داشته باشد و از طرف دیگر بتواند حل مشکلات مردم را هدف بگیرد.

وی گفت: در هر صورت برای تمامی منتخبان مجلس شورای اسلامی در دوره دهم آرزوی موفقیت و نصرت می کنم. البته عزیزانی که در این انتخاب نتوانستند آرای لازم را کسب کنند، بدانند که دوران رقابت تمام شده و تمام توان و تجربه خود را باید در جهت نیل به سوی اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز به کار گیرند./858/د101/ج

ارسال نظرات