۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۴۷۴
آیت الله حیدری:

آیت الله واعظ طبسی از محورهای اصلی مبارزات مردم خراسان در برابر طاغوت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم آیت الله واعظ طبسی از شاگردان و مخلصان راه امام بود، گفت: رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد سه محور اصلی مبارزات مردم خراسان در برابر طاغوت بودند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مجاهدت ها و خدمات آیت الله واعظ طبسی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از شاگردان و مخلصان راه امام بود.


وی افزود: ایشان از همرزمان برجسته مقام معظم رهبری در دوران مبارزه در برابر طاغوت در خراسان بود، رهبر معظم انقلاب، مرحوم آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد سه محور اصلی مبارزات مردم خراسان در برابر طاغوت بودند.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که پس از پیروزی انقلاب آیت الله واعظ طبسی به عنوان نماینده حضرت امام در بعثه حج منصوب شد، اظهار داشت: ایشان همچنین از اول انقلاب به عنوان تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شدند و تا لحظه آخر حیات در خدمت آستان ملکوتی امام رضا(ع) بود.


وی ادامه داد: در کنار خدمت خالصانه به حرم امام رضا(ع) که بسیار گسترده و وسیع بود و جنبه بین المللی پیدا کرده است، ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری بودند و در مسائل مهم و سرنوشت ساز کشور جزو شخصیت های سرآمد و برجسته انقلاب و نظام به حساب می آمدند.


آیت الله حیدری با اشاره به خدمات آیت الله واعظ طبسی در مقام تولیت آستان قدس ابراز داشت: ایشان آستان قدس رضوی را از حالت زیارت گاه معمولی به یک مرکز فرهنگی، اجتماعی و دینی بین المللی تبدیل کرد، با منابع اقتصادی بسیار پیشرفته توانستند پشتیبانی بسیار بالایی برای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی ایجاد کنند.


وی عنوان کرد: یکی از برنامه های پیشرفته آستان قدس رضوی برنامه ریزی برای زوار غیر ایرانی است، بنده چون ارتباط بسیار نزدیکی با برنامه های صحن غدیر و زوار عرب کشورهای غیر ایرانی دارم از نزدیک شاهد برنامه های پرمحتوا و بسیار عالی هستم.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قطعا وقتی زوار غیر ایرانی مدت کوتاهی که در مشهد هستند با برنامه های سازنده مواجه می شوند می توانند حامل این فرهنگ پیشرفته شیعی و اسلام ناب محمدی به کشورهای خود باشند.


وی اضافه کرد: در کنار این برنامه های عربی، برنامه های دیگری برای دیگر کشورها برگزار می شود، کتابخانه بسیار عظیم و مجلل از دیگر فعالیت های آیت الله واعظ طبسی بوده است، حوزه علمیه پیشرفته و مستقلی که مشهد دارد مستقیم زیر نظر مرحوم آیت الله واعظ طبسی اداره می شده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات