۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۳۹۱
مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد استان قم:

هماهنگی کانون‌های فرهنگی موجب افزایش ظرفیت فرهنگی مساجد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که هماهنگی سبب افزایش کارایی کانون مساجد می‌شود، گفت: دبیرخانه کانون‌های مساجد در هر سال دو تفاهم‌نامه با مساجد امضا می‌کند.
حجت ال اسلام سعيد روحاني کانون مساجد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله مصباح یزدی در تشریح برنامه‌های کانون مساجد در استان قم اظهار داشت: تمام مساجد کشور باید یا برنامه‌های هماهنگ کانون مساجد را اجرا کنند و یا برنامه‌های خود را در راستای سیاست‌های کانون مساجد انجام دهند.

 

وی با بیان این که مساجد باید از یک سیاست جامع در سطح استان پیروی کنند، افزود: در قم که یک استان تک شهری است به نسبت مساجدی که دارد بودجه ناچیزی دریافت می‌کند و همین موجب کاهش ظرفیت کانون مساجد در هماهنگی میان مساجد شده است.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این‌که ما در قم اکتفا به بودجه مصوب نکرده‌ایم، ابراز داشت: بیشتر بودجه کانون فرهنگی مساجد استان قم از طریق خیرین تأمین می‌شود و دو بار در سال با کانون مساجد تفاهم نامه امضا می‌کنیم که یک بار برای اوقات فراقت و دوم هم برای سال تحصیلی.

 

وی افزود: ما در فعالیت‌های آموزشی، علمی، مهارتی و هنری برای بچه‌ها برنامه داریم و همچنین در زمینه معارف، قرآن و حلقه‌های معرفت کارهای زیادی صورت می‌گیرد و به کانون‌های مساجد برنامه می‌دهیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم با بیان این که در حال حاضر در استان قم حدود 550 کانون فرهنگی داریم، گفت: از این تعداد برخی در سال تحصیلی فعال هستند و برخی هم در اوقات فراغت و تمام این ها در حدود 380 مسجد است، زیرا در برخی مساجد برای خواهران کانون جداگانه است و بالغ بر 160 کانون خواهران در قم وجود دارد و این امر شده است که ظرفیت خواهران افزایش پیدا کند.

 

وی در انتها با آرزوی سلامتی برای آیت‌الله مصباح یزدی، افزود: امیدواریم کسانی که خود رابه غفلت زده اند و از وجود بزرگانی همچون شما غافل هستند از خواب غفلت بیدار شوند و بتوانیم نعمت وجود بزرگانی چون شما را شاکر باشیم و بهره ببریم و امیدواریم جامعه هم به همین سمت برود./843/202/ب2

ارسال نظرات