۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۳۳۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تمسک به قرآن و عترت راه رسیدن به کمال است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران آشنایی انسان به معارف قرآن و عترت را تنها راه سعادت برای انسان معرفی کرد و راه طولانی برای رسیدن به کمال را تنها با دوبال قرآن و عترت امکان پذیر دانست.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن که در حوزه علمیه امام صادق (ع) قائم شهر برگزار شد، برنامه حوزه های علمیه را نشاندن طلاب بر سر سفره معارف قرآن در کنار آموختن معارف اهل بیت(ع) دانست و افزود: در همین راستا برنامه حفظ قرآن برای طلاب حوزه های علمیه در دستور کار قرار گرفته است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قدرت نگهداری محفوظات در سنین پایین از ماندگاری بیشتری برخوردار است، تأکید کرد: طلاب نوجوان بهترین ظرفیت در حفظ آیات نورانی قرآن کریم را دارند و باید حداکثر بهره را از این دوران طلایی ببرند.

 

حجت الاسلام طاهری، همچنین انس با قرآن را لازمه حفظ و درک حقیقی از قرآن دانست و خاطرنشان کرد: تنها با انس و ارتباط قلبی با قرآن است که در حفظ آن موفق خواهیم بود.

 

وی با بیان این که سیره اهل بیت(ع) دوری از لغویات و زندگی در مسیر کمال بوده است، افزود: تسلط ایشان در پاسخگویی به شبهات و ایستادگی در برابر انحرافات عقیدتی ناشی از اهتمام ایشان به معارف قرآن و سیره نبی اکرم بوده است که الگوی رفتاری یک انسان کامل برای شاگردان مکتب آن بزرگواران است.

 

مدیر حوزه های علمیه مازندران، آشنایی انسان به معارف قرآن و عترت او را برای رسیدن به کمال آماده می کند، افزود: راه طولانی برای رسیدن به کمال تنها با دوبال قرآن و عترت امکان پذیر است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، حوزه علمیه را بستری مناسب در جهت حفظ و ترویج قرآن و مفاهیم الهی دانست و تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی حوزه های علمیه در تربیت حفاظ قرآن به مراتب بیشتر از نهادهای دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این مطلب که زمینه حفظ قرآن برای طلاب بهتر از دیگران فراهم است، افزود: به دلیل تسلطی که طلاب بر متون ادبی پیدا می کنند، به حتم این امر برای این قشر تأثیرگذار جامعه سهل تر از سایر افراد خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه، قدر شناسی حفاظ از نعمات الهی را یادآور شد و افزود: حفاظ محترم قدر نعمت جوانی را بدانند و این نعمتی است که ماندگار نخواهد بود.

 

مدیر حوزه های علمیه مازندران، معنویت حاکم بر فضای حوزه علمیه را نعمت دیگر خداوند برای حفاظ برشمرد و تصریح کرد: به برکت حضور اساتید مجرب و آرامشی که در چنین فضایی وجود دارد باید شکرگذار بود.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این طلاب حافظ قرآن پرچم های قرآنی را در این کشور به اهتزاز در می آورند، افزود: توجه طلاب به قرآن آنها را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال های گذشته با برنامه ریزی مناسب فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان رونق گرفته و تقویت شده است، تصریح کرد: برگزاری دوره های قرائت، تربیت مربی و حفظ قرآن کریم از جمله مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران است./950/202/ب1

ارسال نظرات