۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۲۲۷
آیت الله دری نجف آبادی:

حفظ و نگهداری از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که حفظ و نگهداری از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی است و همگان باید ارزش گیاه و درخت در طبیعت را بدانند، گفت: درختان و گیاهان ضمن نگهداری دانه های خاک و جلوگیری از فرسایش، در طراوت و شادابی محیط زیست و افزایش بارندگی موثر هستند.
حفظ و نگهداري از منابع  طبيعي وظيفه همگاني است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در مراسم درختکاری در منطقه تفریحی گردشگری دره گرد و اراک، بیان کرد: هفته منابع طبیعی بهترین فرصت برای نهادینه ساختن فرهنگ درختکاری است.

 

ملت بزرگ ایران اسلامی در حفظ و نگهداری فضای سبز، گام بردارند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی باید در حفظ و نگهداری فضای سبز، گام بردارند و با دستگاه های مربوطه مشارکت گسترده داشته باشند، گفت: فضای سبز ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده‌ها حائز اهمیت است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امروز نگه داشتن حرمت طبیعت وظیفه ای همگانی است و باید سنت درختکاری را زنده کنیم و واقعا به شعار هر ایرانی یک درخت عمل کنیم تا به لطف الهی هم حافظ طبیعت باشیم و هم از انواع آلایندگی نجات پیدا کنیم.

 

امام جمعه اراک گفت: در ایران اسلامی همه و همه باید ارزش گیاه و درخت در طبیعت را بدانند و در نگهداری حفظ و حراست آن به‌ویژه در زمان‌های گرم سال بکوشند، چراکه درختان و گیاهان ضمن نگهداری دانه‌های خاک و جلوگیری از فرسایش، در طراوت و شادابی محیط زیست و افزایش بارندگی موثر است.


کاشت 50 هکتار درخت منطقه تفریحی گردشگری دره گردو اراک

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که با بهره گیری از شیوه های جدیدتر و آبیاری نقطه ای در استان که آب به طور مستقیم به ریشه گیاه می رسد، می توان مصرف آب در استان مرکزی را به یک دهم تقلیل داد، اظهار داشت: سال گذشته در منطقه شرقی شهرستان اراک حدود 200 هکتار درختکاری صورت گرفت که با همکاری مسؤولان شهرداری هم اکنون تمامی آن درخت ها به علت استفاده از سامانه آبیاری بارانی و قطره ای به ثمر نشسته است.


امام جمعه اراک با اشاره به این که در استان مرکزی به سبب وجود اقلیم کویری و بیابانی، باید از گونه های مختلف درختان و گیاهان سازگار با محیط همانند آتریپلکس، گز، بنه و درختان مقاوم در برابر کمی خشکی و آلودگی استفاده کرد، گفت: قرار است منابع طبیعی استان مرکزی در هفته درختکاری در 50 هکتار از منطقه تفریحی گردشگری دره گردو انواع درختان و گیاهان کاشت شود که برنامه های اصولی در نگهداشت این نهال های کاشته شده اهمیت زیادی دارد.

 

حفظ منابع طبیعی، طراوت زندگی را به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که حفظ و نگهداری از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و همگان باید ارزش گیاه و درخت در طبیعت را بدانند، گفت: درختان و گیاهان ضمن نگهداری دانه های خاک و جلوگیری از فرسایش، در طراوت و شادابی محیط زیست و افزایش بارندگی موثر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه هوای سالم محیط سالم و توام با نشاط یکی از عوامل مهم سلامت جامعه دانست و خاطر نشان کرد: با حفظ منابع طبیعی باید به طراوت بیشتر زندگی خود کمک کنیم./842/202/ب1

ارسال نظرات