۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۱۹۹۲۹

توصیه‌های تبلیغی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به مناسبت ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور به مناسبت در پیش بودن ایام نوروز به بیان چند توصیه تبلیغی پرداخت و گفت: روحانیان عامل وحدت باشند و جناحی عمل نکنند؛ بسیاری از روحانیانی که وارد تلویزیون شده و جناحی عمل کردند، تبلیغشان کم اثر شده است.
حجت الاسلام محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری خاطره نگاری تبلیغی اشراق که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، به ارائه سخنرانی پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: تعطیلات عید امتیازاتی نسبت به محرم و رمضان دارد؛ ایام تبلیغی محرم و رمضان گاهی در فصل گرما  و گاهی در فصل سرما واقع می‌شوند و همواره مغازه‌ها باز می‌ماند و تنها عده خاصی پای سخنان روحانیان می‌نشینند؛ اما در ایام عید، همه افراد اعم از انقلابی و ضدانقلاب، بازار را تعطیل می‌کنند و در هوای مطبوع بهار به مهمانی و عید دیدنی می‌روند؛ از این‌رو ایام عید نوروز فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ دینی طلاب و روحانیان است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد:‌ یکی از عللی که مردم جذب روحانیان نمی‌شوند، استفاده نکردن از ابزار شادی همچون خنده و دید و بازدید ایام نوروز است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: استفاده از کلمات قصار در سخنرانی و تبلیغ معارف دینی بسیار اثرگذار است؛ چنین مهارتی در بزنگاه‌ها به کمک مبلغان دینی می‌آید.

 

وی اظهار داشت:‌ استفاده از مباحث سیاسی به ویژه موضع گیری‌های جناحی در تبلیغ دینی، مردم را از روحانیت دور می‌کند و اثر سخن و تبلیغ را کم می‌کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: طلاب و روحانیان پاسخ هر سؤالی را از سوی مخاطبان مطرح می‌شود را ندهند؛ وارد شدن در بسیاری از مباحث، تنها بازی خوردن و کم شدن اثر سخن است.

 

وی ادامه داد: روحانی مبلغ باید مردم را بخنداند و بگریاند؛ استفاده نکردن از لطیفه و نخنداندن مردم، اثر سخنرانی روحانیان را کم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: مبلغان دینی جز در موارد حساس، فیلم و سریال نبینند و هر روزنامه و مجله‌ای را مطالعه نکنند؛ زیرا مردم همواره روحانیان را رصد می‌کنند.

 

وی افزود: روحانیان عامل وحدت باشند و جناحی عمل نکنند؛ بسیاری از روحانیانی که وارد تلویزیون شده و جناحی عمل کردند، از رده خارج شده و تبلیغشان کم اثر شد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد:‌ مبلغان دینی مبادا مزاحم تفریح مردم شوند؛ برای سخنرانی و تبلیغ دین از فرصت‌های دیگری استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: گفت‌وگوی تن به تن و چهره به چهره اثری دارد که هیچ‌گاه در تلویزیون نخواهد داشت؛ طلاب و روحانیان ایام نوروز و دید و بازدید این ایام را برای تبلیغ معارف دینی غنیمت بشمارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: قلبی که در آن پر از کینه باشد، مورد لطف الهی قرار نمی‌گیرد؛ مبلغان دینی بستگان و آشنایان خود را به هم نزدیک کنند تا کینه‌ای از هم در دل نداشته باشند.

 

وی در پایان گفت: طلاب و روحانیان در بازدید از بستگان، تفاوتی میان فقیر و غنی قائل نشوند؛ چنانچه کسی به خاطر خدا و رسیدگی به فقرا از منافع خود بگذرد، خدا برای او جبران می‌کند./997/پ202/ی

ارسال نظرات