۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۱۹۸۸۹
حجت‌الاسلام تراشیون مطرح کرد؛

تربیت با لقمه حرام مانند ساخت خانه روی آب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه لازمه تربیت اسلامی لقمه حلال است، گفت: لقمه حلال از حقوق تربیتی فرزند بر والدین است و پدر و مادرانی که فرزند خود را براساس اسلام ولی با لقمه حرام تربیت می‌کنند مانند افرادی هستند که بر روی آب خانه می‌سازند.
حجت‌الاسلام سيد عليرضا تراشيون

بهگزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه لقمه حلال یکی از مهم‌ترین حقوق فرزند بر والدین است، گفت: پدر و مادری که به فرزند خود لقمه حلال نمی‌دهند در آخرت باید پاسخگوی فرزند خود باشد.

 

وی افزود: اگر پدر و مادری به فرزندان خود روزی حلال بدهند و اصول تربیت اسلامی را به کار گیرند به طور قطع خواهند توانست فرزندان صالحی را تربیت کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بندگی خدا بستر هایی دارد که این بسترها باید فراهم شود، تصریح کرد: پدر و مادر باید در خانه بسترهای بندگی خدا را برای فرزندان خود فراهم کنند.

 

حجت الاسلام تراشیون با تأکید بر اینکه بعضی از والدین برای اینکه فرزندان خود را با یک مدل خاص تربیت کنند آن‌ها را در یک موج از آن تربیت خاص قرار می‌دهند، افزود: برای مثال پدری که دوست دارد پسرش ورزشکار و فوتبالیست شود سعی می‌کند خرید لباس‌های ورزشی، توپ، تصویر و پوستر ورزشکاران و و با کتاب و رسانه فرزند خود را در این مسیر قرار دهد در مورد بندگی خدا هم به همین شکل است و باید فرزندان خود را در موج بندگی خدا قرار دهیم.

 

وی افزود: پدر و مادری که اصلاً در خانه نماز نمی‌خوانند و به ارزش‌های دینی پایبند نیستند و مادام آموزه های دینی را زیرپا می‌گذارند نباید انتظار داشته باشند که فرزندان آن‌ها در مسیر بندگی خدا قرار بگیرند زیرا موجی که در خانه و در میان فرزندان خود ترویج می‌کنند خلاف آموزه های دینی و در عوض ترویج کننده سبک زندگی غیر دینی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پدر و مادری که در خانه و طبق روایات دینی در اول وقت نماز می‌خوانند به آموزه های دینی پایبند بوده و خوش اخلاق هستند به راحتی فرزندان خود را در مسیر بندگی خداوند قرار می‌دهند و اهل بیت(ع) هم سعی می‌کردند با عمل به دستورات دین فرزندان خود را دین باور تربیت کنند.

 

حجت الاسلام تراشیون یادآورشد: پدر و مادری که صبح تا شب فرزندان خود را جلوی ماهواره رها می‌کنند نمی‌توانند از فرزندانشان در هنگام تکلیف انتظار عمل به وظایف دینی را داشته باشند زیرا تا هفت سال و حتی تا سنین نوجوانی کودک خوی تقلید گری داشته و به هر شکلی که جلوی او رفتار شود در بزرگسالی هم همان رفتار خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: والدینی که دین گریز هستند و ماهواره تماشا می‌کنند هرگز قلب فرزندان آن‌ها در نوجوانی و جوانی به نور معارف دینی روشن نخواهد شد همانطور که امروز در کلان شهرها و شهرهای بزرگ شاهد هستیم به دلیل نشستن پای ماهواره منش دینی جوانان و زنان به شدت تغییر کرده و به جای دین به دنبال آزادی‌های غیر دینی هستند که البته لقمه حرام هم در این زمینه بی‌تأثیر نبوده و تربیت با لقمه حرام مانند ساخت خانه روی آب بیهوده و بی‌فایده است./968/پ202/ی

ارسال نظرات