۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۳۱۹۷۶۹
امام جمعه دامغان:

عاملان تعلیم و تربیت باید پرورش یافته مکتب اسلام ناب باشند/ عامل تهذیب باید مهذَّب باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: مربیان و معلمان به پرورش روح دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند، همانا تربیت واژه مقدسی است و عاملان آن باید خود تربیت شده مکتب اسلام ناب باشند تا بتوانند آینده سازانی هم تراز جامعه اسلامی پرورش دهند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان در همایش تکریم معاونان و مربیان پرورشی و فعالان امور تربیتی و دانش آموزان برجسته این حوزه آموزش و پرورش شهرستان دامغان که در محل سالن همایش های تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امور تربیتی در واقع پرورش دهنده بخش روحانی و معنوی وجود انسان ها است.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان امانت های الهی گرانقدری در دست ما هستند، افزود: مربیان و معلمان به پرورش روح دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند، همانا تربیت واژه مقدسی است و عاملان آن باید خود تربیت شده مکتب اسلام ناب باشند تا بتوانند آینده سازانی هم تراز جامعه اسلامی پرورش دهند.

 

امام جمعه دامغان اضافه کرد: کار اخلاق خود سازی و کار تربیت دگر سازی است، باید توجه داشت فردی تا خود را نسازد نمی تواند نقشی در تهذیب دیگران ایفا کند و مثل مثال شهیر "کوری عصا کش کوری دگر" خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه اگر فردی مهذب نشده در جایگاه تهذیب دیگران قرار گیرد، وجودش مخرب و خطرناک است، تصریح کرد: انسان پروری باید هدف عالی این دستگاه های متولی امر تعلیم و تربیت باشد.

 

وی خطاب به مربیان پرورشی و خادمان دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: قدر خود را بدانید اگر شما یک نفر را تربیت کنید، نسلی را تربیت کرده اید، همانا همه بزرگان خروجی آموزش و پرورش هستند، هرکس به هر رتبه و مقامی برسد مدیون دستگاه تعلیم و تربیت است، میوه درخت تنومند آموزش و پرورش دیر به بار می نشیند اما این شجره سودمند بسیار پر بار است./977/202/ب1

ارسال نظرات