۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۷۵۵
اردیبهشت ماه 1395؛

دوره‌های تخصصی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب برگزار می‌شود

اسخبرگزاری رسا ـ رییس انجمن سواد رسانه­ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن پرداخت و از برگزاری دوره­های تخصصی سواد رسانه­ای از اردیبهشت ماه 1395 خبر داد.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رفیع­الدین اسماعیلی رییس انجمن سواد رسانه­ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست «شبکه­های اجتماعی، مرزهای شیشه­ای» از سلسله نشست­های سواد رسانه­ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: انجمن سواد رسانه­ای تابستان امسال تشکیل شد و سعی کردیم که جمع های مختلف را به وجود بیاوریم و به راهکارهایی در زمینه سواد رسانه ای برسیم.

 

وی اظهار داشت: از جمله فعالیت های صورت گرفته این انجمن، برگزاری دوره عمومی سواد رسانه ای بود که این دوره با استقبال خوب طلاب روبه‌رو شد که 800 نفر از آقایان و بانوان نام نویسی کردند، اما با توجه به ظرفیت کم در برگزاری دوره، تعداد محدودی را پذیرش کردیم و دوره ها در سال آینده برگزار خواهد شد.

 

اسماعیلی درباره دوره های آموزشی انجمن سواد رسانه­ای تصریح کرد: دوره­های تخصصی سواد رسانه­ای از اردیبهشت ماه 1395 برگزار می شود که اطلاع رسانی خواهد شد؛ کلاس ها به صورت تخصصی و کارگاهی برگزار می­شود و می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

 

رییس انجمن سواد رسانه­ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره فعالیت­های این انجمن گفت: پژوهش از جمله فعالیت های دیگر این انجمن به شمار می­رود که مشغول نگارش چند کتاب برای حوزه سواد رسانه‌ای به صورت عام هستیم و به صورت خاص نیز موضوعات جزئی از جمله اسلام هراسی و ایران هراسی را شامل می شود.

 

وی از برگزاری نشستی در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: چند نشست را به صورت جدی برگزار کردیم که یکشنبه هفته آینده بررسی پرونده هسته­ای ایران در رسانه های غرب را در ساعت 16 برگزار می کنیم و نشست های دیگری را برای سال آینده را طراحی کرده ایم که از اواخر فروردین تا تیرماه 5 نشست را برگزار خواهیم کرد.

 

اسماعیلی به بیان موضوعات نشست های آینده انجمن سواد رسانه ای پرداخت و گفت: بررسی چهره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در سینمای غرب، مدیریت رسانه های غربی در مورد بیداری اسلامی، بازی های رایانه ای از جمله نشست های این انجمن در سال آینده به شمار می رود./822/پ203/ی

ارسال نظرات