۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۱۹۶۰۸
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان خبر داد؛

ایجاد هزار پایگاه جشن نیکوکاری در کرمان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد بیش از یک هزار پایگاه جشن نیکوکاری در روز از برپایی جشن نیکوکاری با شعار «بهار همدلی؛ شکوه مهربانی» در روزهای 12 تا 14 اسنفد جاری در کرمان خبر داد.
کميته امداد

وحید میرزایی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: در روز 12 اسفند پایگاه های مدارس استان که 778 پایگاه است در سراسر استان ایجاد می شود و در روز 13 اسفند میادین و مساجد و مراکز نیکوکاری و ... آماده دریافت کمک های مردمی است.

وی با بیان این که در 14 اسفند هم در پایگاه های نمازجمعه کمک های مردمی جمع آوری می شود، بیان کرد: در مجموع هزار و 238 پایگاه در سطح استان ایجاد که در شهر کرمان 179 پایگاه برپا می شود تا کمک های مردمی را در پایان سال جمع آوری و بخشی از نیازهای اقتصادی خانواده ها را برطرف کنیم.

میرزایی تصریح کرد: 46 پایگاه در مراکز نیکوکاری محلات مستقر می شود و مردم می توانند مستقیم کمک ها را در اختیار این مراکز قرار دهند؛ و سال گذشته بیش از 23 میلیارد ریال در سطح استان کمک های مردمی در جشن نیکوکاری جمع آوری شد.

مدیر کل امداد کمیته امداد استان کرمان با ابراز امیدواری بر این که امسال سطح کمک ها افزایش یابد گرچه مردم با تورم و رکود مواجه هستند اما همیشه در بحرانی ترین وضعیتی که نیازمندان داشتند مشارکت خوبی از طرف مردم شاهد بودیم؛ واگذاری صندوق های صدقات به بخش خصوصی را تکذیب کرد و افزود: در تعدادی از شهرستان ها، این صندوق ها در اختیار مراکز نیکوکاری قرار گرفته تا مردم در جمع آوری و هزنیه کرد صدقات نقش مستقیم ایفا کنند.

وی ادامه داد: شهرستان انار نخستین شهرستان در کشور است که صندوق های صدقات آن زیر نظر مرکز نیکوکاری است تا از ظرفیت های مردمی برای فقرزدایی استفاده شود، زیرا یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم بالا بودن هزینه های تشکیلات اداری و کمبود نیروی متخصص است که در کمیته امداد چالشی داریم که هر 700 پرونده در اختیار یک مددکار است و می خواهیم با افزایش ظرفیت مددکاری، پرونده ها را کاهش دهیم.

میرزایی با بیان اینکه در شهرستان انار، مددکاران افتخاری کار مشاوره و مددکاری را انجام می دهند و کارشناسان خبره و دانشگاهی بدون هزینه مالی برای ما، کار می کنند؛ گفت: استان کرمان تنها استانی است که پیشقدم بوده و زمینه ای را مهیا کرده تا ظرفیت های مردمی را در فقرزدایی به کار گیرد و تمام ظرفیت های خود را در اختیار این مراکز قرار دادند./9709/303/ب3

ارسال نظرات