۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۹۵۰۱
دبیر جشنوراه خاطره نگاری اشراق:

بیش از 410 اثر به دبیرخانه جشنواره خاطره‌نگاری اشراق ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنوراه سراسری خاطره‌نگاری اشراق با بیان این که بیش از 410 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است،‌ گفت: بیشتر مبلغان خاطره‌گویان مناسبی هستند اما در عرصه خاطره نگاری مهارت مناسبی ندارند، بنابراین لازم است آموزش‌های لازم در این زمینه برای مبلغان برگزار شود.
ابراهيم اکبري ديزگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم اکبری دیزگاه، دبیر جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق که ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ گفت: قبل از برگزاری این جشنواره تصور می‌کردیم که خاطره‌نگاری و داستان‌نویسی‌بردار هم هستند، تنها یک داستان‌نویس می‌تواند خاطره مناسبی را ارائه دهد؛ در حالی پس از برگزاری این جشنواره بدین نتیجه رسیدیم که هر چند این دو اثر نقاط مشترکی بسیاری با هم دارند، اما به گونه ذاتی تفاوت‌های بسیاری باهم دارند.

 

اکبری دیزگاه با بیان این که پس از گذشت 37 سال از انقلاب خاطرات شفاهی روحانیان به گونه منسجم جمع‌آوری نشده است، گفت: نخستین بار دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه به جمع‌آور خاطرات تبلیغی طلاب و روحانیان پرداخته است.

 

وی بر ضرورت آموزش در زمینه خاطره‌نگاری برای طلاب تأکید کرد و گفت: بیشتر مبلغان خاطره‌گویان مناسبی هستند اما در عرصه خاطره‌نگاری مهارت مناسبی ندارند، بنابراین لازم است آموزش‌های لازم در این زمینه برای مبلغان برگزار شود.

 

دبیر جشنواره خاطره‌نگاری اشراق در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: حوزه هنری در جمع‌آوری خاطرات شفاهی جنگ تحمیلی تجربه مناسب داشته است و با انتشار کتاب‌های دا، دختر شینا و زندان الرشید در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

اکبری دیزگاه ابراز کرد: در نشستی که با آقای سرهنگی درباره جمع آوری خاطرت شفاهی طلاب داشته‌ایم، وی بر ضرورت این کار تأکید کرد و به تجربه‌های مبلغان یهودی و مسیحی در تدوین این مسأله و تأثیرات آن بر جامعه اشاره کرده است.

  

دبیر جشنواره خاطره‌نگاری اشراق در ادامه سخنانش، گفت: در جشنواره خاطره‌نگاری اشراق آثار و خاطراتی از روحانیانی که در فاجعه منا شرکت داشتند، جمع‌آوری، پیاده‌سازی و تدوین شده در آینده به صورت کتاب در می‌آید.

 

اکبری دیزگاه با بیان بیش از 410 اثر به دبیرخانه جشنواره خاطره‌نگاری اشراق ارسال شده است، گفت: این آثار در زمینه روز نوشت، خاطره کوتاه، بلند و نیمه بلند بوده است که در داوری مرحله اول 70 اثر منتخب شدن و در مرحله نهایی 18 اثربه عنوان شایسته تقدیر شناخته شده است./998/202/ب2

ارسال نظرات