۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۹۰۵۹

داس نفوذ انگلیسی‌ها به نهال آموزش و پرورش رسید

خبرگزاری رسا ـ نماینده جدید یونیسف در ایران، به دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاون وی رفت و در این جلسه به دو مؤلفه «شفافیت و اعتماد» موجود در امور آموزش و پرورش ایران اشاره کرد.
وزرات آموزش و پرورش

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در دیدار پارکز، نماینده یونیسف در ایران و فانی، دو طرف از انطباق برنامه جامع آموزش یونسکو و برنامه ششم توسعه ایران سخن گفتند!

 

 پیش از این نیز برخی از مسئولین آموزش و پرورش به انعکاس برنامه‌های بین‌المللی در اسناد بالادستی کشور اذعان نموده بودند، ‌از جمله آذرماه 94، معاون وزیر آموزش و پرورش از پیگیری رایگان شدن دوره پیش‌دبستانی به عنوان یک تعهد بین‌المللی در برنامه ششم توسعه با هدف دور زدن برنامه نظام در بازپس‌گیری مهدهای کودک از بهزیستی و شبکه مونته سوری تحت هدایت غیرمستقیم یونسکو سخن گفته بود.بنا بر گزارش عیارآنلاین، برنامه‌ها و تعهدات بین‌المللی خطرناک و ضدملی در حالی به برنامه ششم نسبت داده می‌شود که بنا به اعلام وزیر آموزش و پرورش «برنامه ششم بر مبنای سند تحول بنیادین پی‌ریزی شده است(!)»

 

دور زدن رسمی سند تحول

 بر این اساس مشخص نیست که برنامه ششم توسعه با چه منطقی هم با برنامه جهانی یونسکو انطباق دارد و هم بر طبق سند تحول آموزش و پرورش نوشته شده است؟! به ویژه اینکه میان بسیاری از اهداف و رویکردهای سند تحول بنیادین و برنامه‌های جهانی تفاوت نظر عمیقی وجود داشته و لذا نمی‌توان از برنامه ششم انتظار داشت ملاحظات هر دو سند تحول و سند یونسکو را توأمان رعایت کرده باشد.

 

البته باید یادآور شد که تا متن اصلی برنامه ششم منتشر نشود، نمی‌توان درباره جهت‌گیری دقیق آن قضاوت قطعی نمود و همین رفتار «محرمانه» بر تردید‌ها نسبت به علت پرهیز دولت از ارائه متن هزار صفحه‌ای برنامه ششم و اطاله غیرقانونی برای ارائه تا تشکیل مجلس بعدی، می‌افزاید.

 

هر چند که در «لایحه احکام مورد نیازِ اجرای برنامه ششم» به عنوان تنها متن رسمی منتشر شده مربوط به برنامه ششم، تنها یک بند به آموزش و پرورش اختصاص یافته است که آن نیز به موضوع خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و طرح مشهور «مدرسه پولی» اشاره دارد.

 

شبکه نفوذ در آستانه فتح

گفتنی است شبکه نفوذ در حوزه آموزش کشور، پس از کسب موفقیت‌های بزرگ در وزارت علوم و تحقیقات، اکنون با حمایت و مدیریت رسمی سازمان‌های مجری سیاست‌های نظام لیبرال سرمایه داری در حوزه «آموزش عمومی» از جمله یونسکو و یونیسف، مدیریت پروژه اصلاحات در حوزه تعلیم و تربیت را با چهره‌های شناخته شده پروژه قبلی در پیش گرفته است.

از جمله می‌توان به حضور عنصر بدسابقه جریان فتنه، «جعفر توفیقی» در «کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران» به ریاست یونسکو، اشاره کرد.

همایش مذکور روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری و در بحبوحه درگیری‌های انتخاباتی، با مدیریت کمیسیون ملی یونسکو و با همکاری وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان، برگزار شد. ریاست پنل مشترک «آینده نگری در آموزش و یادگیری» این کنفرانس را توفیقی «رئیس کمیته مخفی اداره وزارت علوم» و از نزدیکان فرد بدنام خانواده رئیس جمهور، برعهده داشت.

 

اجرای دقیق برنامه انگلیسی!

شایان ذکر است براساس اطلاعات به  دست آمده از انستیتو لگاتام انگلیس (Legatum Institute)، در کارگاه «اصلاحات آموزشی، آینده ایران» که در سال 2012 در این مرکز برگزار شد مقرر گردید اصلاحات ضدانقلابی در جامعه ایرانی با تمرکز بر حوزه آموزش عمومی با دخالت بیگانگان و با توسل به عناصر داخلی صورت گیرد. متن این برنامه نفوذی به شرح ذیل است:

 

1- سکولاریزاسیون آموزش‌ها برای مقابله با نظام تعلیم و تربیت اسلامی- شیعی

 

2-آموزش حقوق شهروندی لیبرالیستی و تفکر انتقادی برای تاثیرگذاری بر اندیشه نسل آینده

 

3-حذف و تضعیف سیستم آموزش ایدئولوژیک معلمان (نظام تربیت معلم) با تمرکز بر تغییر شرایط استخدام معلمان به عنوان نیروهای وفادار انقلابی

 

4-خصوصی‌سازی آموزش و پرورش با هدف تغییر سیستم آموزش عمومی و تطابق با آموزه‌های سکولاریسم

 

خواب غفلت بالادستی ها

با این احتساب به نظر می‌رسد با فتح دانشگاه فرهنگیان به واسطه عقب نشینی رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از عمل به وظایف قانونی خود در انتخاب رئیس انقلابی و ملزم به تفکر «تربیت معلم متعهد به تعلیم و تربیت اسلامی» پازل نفوذ دشمن تکمیل و تا حد زیادی عملیاتی شده است. همچنین در همین رابطه از تلاش همزمان دولت برای استخدام در آموزش و پرورش از مسیر غیراز «دانشگاه فرهنگیان» نیز نباید به سادگی عبور کرد. طرح خصوصی‌سازی حوزه حاکمیتی آموزش و پرورش نیز با فشار شدید بر مجلس شورای اسلامی به بهانه «بی پولی» در حال اجرا است. قابل پیش‌بینی است با ورود سیستم ذخیره یونسکو در بخش خصوصی به زودی همان پروژه خطرناکی که با استفاده از ضعف نظارت بهزیستی در مهدکودک‌ها به اجرا رسید، در کشور عملیاتی شود.

 

در بخش ایجاد تغییرات محتوایی نیز اخبار منفی همچون «بازنگری در آینده نظام آموزشی ایران» با برگزاری همایش «ملی» به مدیریت نهاد مجری جهانی‌سازی حوزه «آموزش عمومی» - یونسکو- منتشر شده است. با تاکیدات مکرر افرادی همچون فانی وزیر آموزش و پرورش بر همصدایی برنامه ششم توسعه با نیازمندی‌های یونسکو و دخالت رسمی چهره بدسابقه‌ای همچون «جعفر توفیقی» به نظر می‌رسد شبکه نفوذ غربی با محوریت انگلیس در آستانه فتحی بزرگ در حوزه آموزش و پرورش کشورمان قرار گرفته است./998/102/ب3

 

منبع: روزنامه کیهان

 

ارسال نظرات