۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۰۰۴
امام جمعه قشم:

پس از اعلام نتایج انتخابات، رقابت جای خود را به رفاقت دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قشم با بیان اینکه انتخابات با همه رقابت‌ها و حساسیت ها پایان یافت، گفت: پس از شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات، رقابت باید جای خود را به رفاقت دهد.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت انتخابات پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در عرصه جهانی به ویژه در دوره پسا برجام، گفت: این دوره از انتخابات، مهم و سرنوشت ساز بوده و خبرنگاران زیادی از دیگر کشورها برای پوشش خبری حضور حداکثری مردم در این رویداد تاریخی و ملی به ایران اعزام شده بودند.

 

وی با اشاره به اعتقادات مردم ایران اسلامی در مورد آراء مأخوذه، افزود: مردم ایران اسلامی بر این باورند که با هر رای می تواند آتش فتنه دشمنان انقلاب را فرو نشاند، و با حضور پرشور و چشمگیر در پای صندوق‌های رای مشتی محکم بر دهان استکبار کوبیدند.

 

امام جمعه قشم تصریح کرد: انتخابات، نشانه مردم سالاری دینی و نوعی مشارکت مستقیم مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور است.

 

به گفته حجت الاسلام جوکار، اقتدار مملکت در برابر دشمنان و وحدت و انسجام هر چه بیشتر بین مردم و مسؤولان با حضور گسترده در انتخابات، بیش از پیش افزایش می یابد.

 

وی با بیان اینکه انتخابات با همه رقابت‌ها و حساسیت ها پایان یافت، گفت: پس از برگزاری انتخابات و شمارش آراء، کاندیداهایی که بیشترین رأی را از صندوق های آراء کسب کنند از نمایندگان مردم در مجلسین هستند، بنابراین پس از اعلام نتایج انتخابات، رقابت باید جای خود را به رفاقت دهد.

 

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود، رعایت اخلاق انتخاباتی را از موارد تقوای سیاسی دانست و تخریب چهره های انقلابی را نتیجه عدم موفقیت دشمنان و دور کردن مردم از صحنه انتخابات و صندوق‌های رأی ذکر‌کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد الفاظ و اصطلاحات دشمنان را بدون توجه به اخلاق انتخاباتی، تکرار و دشمن را همراهی می‌کنند ابراز داشت: این افراد با عدم بصیرت کافی سعی می کنند چهره  برخی مسؤولان دلسوز نظام را تخریب کنند./851/302/ب1

ارسال نظرات