۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۱۸۹۲۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

نامزدهای برنده در انتخابات مغرور نشوند/ بازنده‌ها با تهمت و افترا حماسه سیاسی مردم را زیر سؤال نبرند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر قانون‌محوری و اخلاق‌مداری تا پایان انتخابات و اعلام نتایج آراء، گفت: نامزدهای برنده در انتخابات مغرور نشده و افراد بازنده نیز از تهمت و افترا نسبت خودداری کنند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر مشارکت پرشور مردم در انتخابات در ساعات باقی‌مانده، اظهار کرد: شرکت در انتخابات واجب عینی بوده و امری قرعه‌ای و استخاره‌ای نیست.

 

وی بابیان اینکه افزون بر مشارکت، همه باید تلاش کرده و با مطالعه و تحقیق نامزد اصلح را انتخاب کنند، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که مرعوب دشمن نبوده و از تهدیدها و تشرهای آن‌ها نترسند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نماینده‌ای که لبخند آمریکا، بزک و اعتماد آمریکا را در ادبیات انقلاب نهادینه کند نماینده خوبی نیست، خاطرنشان کرد: مردم ما امروز باید با انتخاب هوشمندانه خود بار دیگر در برابر استکبار جهانی عرض اندام کرده و مردم‌سالاری دینی حاکم بر کشور را به دنیا نشان دهند.

 

وی بابیان اینکه مشارکت گسترده و رأی بالا در انتخابات نشانه بالندگی و وفاداری یک ملت به نظام اسلامی است، افزود: از همه واجدان شرایط رأی دادن می‌خواهیم در ساعت باقی‌مانده با شور و نشاط به پای صندوق‌های رأی رفته و با انتخاب افراد اصلح، حمایت خود از ولایت‌فقیه را به دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی نشان دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مردم در این انتخابات نمایندگانی خادم را انتخاب کنند این نمایندگان در آینده به ملت و وعده‌های خود خیانت نخواهند کرد به همین دلیل همه باید در انتخاب خود دقت کافی داشته باشند.

 

حامیان نامزدهای پیروز حرمت ایام فاطمیه را حفظ کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر قانون‌محوری و اخلاق‌مداری تا پایان انتخابات و اعلام نتایج، اظهار کرد: حامیان و هواداران نامزدهای برنده در چهارچوب اخلاق اسلامی و قوانین موجود به شادمانی بپردازند نه آنکه خدای نکرده خیابان‌ها را شلوغ کرده و با هنجارشکنی در ایام فاطمیه، حرمت عزای دخت نبی مکرم اسلام را نگاه ندارند.

 

وی ادامه داد: نامزدهای بازنده نیز نباید دست به تهمت و افترا زده و با چسباندن وصله‌ها به انقلاب و نظام اسلامی، اصل انتخابات را زیر سؤال ببرند چراکه هر شخص، گروه و حزبی که در انتخابات شرکت کرده، برنده این انتخابات است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بیان قطب‌بندی‌هایی نظیر تندرو و کند رو در بین مردم، خاطرنشان کرد: این قطب‌بندی‌ها حاصل افکار دشمن بوده و زمینه‌ساز فتنه می‌شود به همین دلیل نباید رقیب خود را با این صفت‌ها توصیف کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید در مسیر مستقیم حرکت کرده و در این راه به چپ و راست گرایش پیدا نکنیم، اضافه کرد: اگر قرار است تندرو باشیم بهتر است که در امور خیر و راه راست و مستقیم تندرو باشیم.

 

نمایندگان منتخب اعتماد مردم را قدر بدانند

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه گفت: نامزدهای پیروز در انتخابات بدانند که مردم به آن‌ها اعتماد کرده و آن‌ها می‌بایست از این پس پاسخ اعتماد مردم را به خوبی بدهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه اعتماد مردم سرمایه گران‌قدری است، تصریح کرد: نمایندگان منتخب آگاه باشند همان‌گونه که مردم با شور و نشاط در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و رأی دادند، آن‌ها نیز می‌بایست از این پس با شور و نشاط به دنبال تحقق مطالبات و خواسته‌های مردمی باشند.

 

وی از نامزدهای بازنده در انتخابات پیش رو نیز خواست تا روز بعد از رأی‌گیری با دسته گل در ستاد نامزدهای برنده حضور پیدا کرده و پیروزی آن‌ها را تبریک بگویند و بعد از انتخابات نیز همه دست در دست هم برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند./9314/201/ب1

ارسال نظرات