۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۱۸۸۹۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انتخابات، دانشگاهی سیاسی برای فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه انتخابات دانشگاهی سیاسی برای فرهنگ‌سازی است، گفت: مردمی که در این صحنه حاضر می‌شوند نشان می‌دهند از شجاعت، بصیرت، بینش و شعور سیاسی برخوردارند و اجازه نمی‌دهند دیگران در سرنوشت آن‌ها دخالت کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه قزوین با اشاره حضور گسترده مردم در ساعات نخستین انتخابات در پای صندوق‌های رای گفت: مردم این استان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد که هنوز انقلابی بوده و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

 

وی در ادامه افزود: حضور مردم انقلابی و متدین این استان در آغاز رأی‌گیری نشان از عزم ملی، تعیین سرنوشت و استقلال نسبی کشور است و این حرکت نشان می‌دهد که امروز توسط ملت ایران، حماسه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

 

حجت السلام والمسلمین عابدینی با اشاره به حماسی بودن انتخابات ابراز کرد: هم‌اکنون حماسه دیگری در حال وقوع است و مردم استان قزوین با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی همچون 22 بهمن حماسه‌ای بی‌بدیل می‌آفرینند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این حضور گسترده دشمنان را ناامید می‌کند، افزود: امیدواریم امروز استکبار جهانی و دشمنان نظام بار دیگر ناامید شوند و شعور سیاسی بالای مردم را باور کنند.

 

انتخابات مانند دانشگاهی سیاسی برای فرهنگ‌سازی است

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه این انتخابات مانند دانشگاهی سیاسی برای فرهنگ‌سازی است، اضافه کرد: مردمی که در این صحنه حاضر می‌شوند نشان می‌دهند از شجاعت، بصیرت، بینش و شعور سیاسی برخوردارند و اجازه نمی‌دهند دیگران در سرنوشت آن‌ها دخالت کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز می‌توان گفت حماسه حضور مردم در حمایت از جریان سیاسی انقلاب شکل گرفته و به عنوان عیدی باشکوه جای خوشحالی برای مردم دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در خصوص تبلیغات مسموم غربی‌ها برای سمت و سو دادن به رای مردم به سوی افرادی خاص اظهار کرد: دانش سیاسی و اجتماعی غربی‌ها ضعیف است و نمی‌دانند که هرکسی را که آن‌ها به مردم معرفی کنند از چشم ملت ایران خواهد افتاد و مردم آن‌ها را از فهرست خود خارج می‌کنند.

 

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: اگر تا دیروز داوطلبان رقیب یکدیگر بودند تا خود را به مردم معرفی کنند اما پس از شمارش آراء و مشخص شدن نمایندگان منتخب مردم باید رقابت را به دوستی و مودت تبدیل کنند و برای اعتلای استان و کشور همت گام بردارند.

 

وی تاکید کرد: انتخابات امروز به دلایل بیشماری حائز اهمیت است چرا‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری انتخاب می‌شوند.

 

مجلس شورای اسلامی باید ناظر بر اعمال قوه مجریه و دولت باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید حامی دولت بوده و در پی احقاق حقوق مردم باشند، عنوان کرد: نماینده اصلح باید دلسوز و منتقد بوده و حقوق ملت را با بصیرت دنبال کند از این رو مجلس شورای اسلامی هم باید ناظر بر اعمال قوه مجریه و دولت باشد و همچنین باید از دولت حمایت کند.

 

حجت السلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید نسبت به اعمال دولت‌ها انتقاد کند، ابراز کرد: چراکه منتقد بودن نشانه حمایت است مجلس شورای اسلامی با وجود منتقد بودن نباید در مقابل دولت قرار گیرد بلکه باید دلسوزانه در پی حقوق ملت باشد.

 

وی با اشاره به سیر صعودی رتبه علمی کشور در سال‌های اخیر، تصریح کرد: رتبه علمی کشور در دو سال گذشته از 15 به رتبه 17 رسیده که این موضوع باید به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی و دلایل کاهش رتبه علمی کشور را از وزیر علوم جویا باشند چراکه در این برهه زمان موقعیت و مقام علمی حفظ نشده است.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور در تجارت و صنعت وضعیت مناسبی ندارد و در رکود به سر می‌برد، خاطر نشان کرد: وعده‌های بی‌شماری در زمینه فرصت‌های پس از برجام داده شد و رییس جمهور اظهار کرد که مشکلات اقتصادی در یکصد روز آینده برطرف می‌شود اما در حقیقت چنین چیزی دیده نشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شرکت هواپیمایی فرانسه و ماشین‌سازی پژو ورشکست شده بودند اما با قرار‌دادی که با ایران بسته شد از ورشکستگی نجات یافتند که البته این سرمایه‌های ملت باید در داخل سرمایه‌گذاری می‌شد.

 

وی عنوان کرد: کشور ما در بخش هایی همچون ساخت و ساز در مسکن، عمران و آبادنی و تجارت نیز وضعیت خوبی ندارد و این موضوع باید دغدغه اصلی نمایندگان مجلس باشد تا جامعه را از خطر نجات دهند.

 

نمایندگان مجلس باید جامعه را از رکود نجات دهند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در واقع نمایندگان مجلس باید مطالبات مردمی را جدی گرفته و جامعه را از رکود در بخش هایی که وجود دارد، نجات دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز امور تربیتی گفت: علم و دانش بدون خودسازی موجب حیله و نیرنگ می شود و امور تربیتی زمینه استفاده بهینه از علم را فراهم می‌کند.

 

امام جمعه قزوین افزود: دولت باید در امور تربیتی سرمایه گذاری کرده و با مهندسی دینی و قرآنی نه با الگوی گیری از اجانب و غربی‌ها امور تربیتی را پیش از تعلیم پیش ببرد.

 

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی تصریح کرد: در حال حاضر تنها هشت درصد کشور درخت و جنگل است که باید تلاش شود تا با حفظ محیط زیست این عدد به بیش از 25 درصد برسد، در حال حاضر 8 هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که از این تعداد 4 هزار گونه در معرض انقراض هستند و این در حالی است که گونه‌هایی در کشور وجود دارند که تنها در ایران شاهد رویش آن هستیم.

 

مهم ترین وظیفه ما باید حفاظت از منابع طبیعی باشد

حجت الاسلام عابدینی یادآور شد: بیش از چهار هزار روستای کشور در معرض شن های روان قرار دارند و این حاصل بی انظباطی مردم در حفظ محیط زیست است و مهمترین وظیفه ما باید حفاظت از منابع طبیعی باشد.

 

وی در پایان با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع طلبه بسیجی حجت‌الله اسدی گفت: مردم غیور و متدین استان قزوین با حضور خود در مراسم تشییع پیکر این شهید نشان دادند که همان‌گونه که قرآن می‌فرماید، شهدا همیشه زنده هستند و مردم این استان نیز با بدرقه این شهید با دادن شعارهایی خواستار حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم جهان شدند./873/201/ب1

ارسال نظرات