۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۷۹۳
کارشناس مذهبی:

تهیه مقدمات کار، توکل و توسل به خدا تکلیف انسان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با تأکید بر توکل و توسل بر خدا و اهل بیت(ع)، گفت: در مسائل مختلف تکلیف انسان ها این است که باید مقدمات کار را فراهم اما نتیجه کار را به خدا واگذار کرد.
توکل به خداوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس بابایی، کارشناس مذهبی شب گذشته در حسینیه قرآن و عترت و در مراسم شب قدر نظام که با حضور فعالان فرهنگی و تشکل ها برگزار شد، با اشاره به داستان حضرت طالوت در قرآن کریم، گفت: ما باید سرگذشت حضرت طالوت را الگو خود قرار دهیم.

 

وی به سپاه اندک طالوت در برابر استکبار زمان جالوت اشاره و بیان کرد: این گروه اندک با توکل به خدا و یقین از این که به ملاقات خدا می روند با سپاه عظیم استکبار مواجهه داشتند و در این راه ثابت قدم ماندند.

 

حجت الاسلام بابایی داستان زندگی حضرت طالوت را درس عبرتی در این زمان برای ما عنوان و اظهار کرد: در مسائل مختلف تکلیف انسان ها این است که باید مقدمات کار را فراهم اما نتیجه کار را به خدا واگذار کرد.

 

این کارشناس مذهبی با تأکید بر توکل و توسل بر خدا و اهل بیت(ع)، ابراز کرد: اگر همانند حضرت طالوت در دوره های مختلف زندگی در استضعاف قرار گرفتید باید به کسانی که همراه طالوت بودند، تأسی و دعا و توسل کنید.

 

وی امام حسین(ع) و یارانش را در عاشورا نمونه ای برجسته از تسلیم در برابر خدا دانست و گفت: وقتی شماری اندک و خالص از یاران امام حسین ماندند و در برابر سپاه عظیم کفر قرار گرفتند از دنیا بریدند و در راه خدا حرکت کردند.

 

حجت الاسلام بابایی سپردن نتیجه کار به خدا در فتنه 88 را یکی از دلایل برچیده شدن این فتنه عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب استغاثه به خدا داشتند و کار را به خدا واگذار کردند که این یکی از دلایل شکست فتنه 88 بود.

 

این کارشناس مذهبی در جمع اصولگرایان و خطاب به آن ها گفت: نباید اصولگرایی را منحصر به بحث سیاسی کرد بلکه یکی از بخش های اصولگرایی این است که کار خود را از قرآن یاد بگیریم که یکی از این کارها دعا و توسل به اهل بیت(ع) است./1310/202/ب1

ارسال نظرات