۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۱۸۷۲۷
امام جمعه فاروج:

مردم به لیست‌های ارائه‌شده از سوی جریان‌های همسو با آرمان‌های انقلاب اعتماد کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با تأکید بر لزوم تشخیص و رأی دادن به نامزدهای اصلح، گفت: راه شناسایی مصداق نامزد اصلح به ویژه در کلان‌شهرها، اعتماد به لیست‌های ارائه ‌شده از سوی جریان‌های همسو با آرمان‌های امام و انقلاب است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: در انتخابات فردا افزون بر حضور گسترده و پرشور در پای صندوق‌های رأی، تلاش برای شناسایی نامزدهای اصلح و رأی دادن به آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

 

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب اصلح در دو انتخابات پیش رو، اظهار کرد: بهترین معیار و ملاک برای شناسایی نامزد اصلح، توجه به اصول مکتب امام راحل و حساسیت و تعصب داشتن نامزد مورد نظر نسبت به این موارد است.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده ادامه داد: داشتن تعهد و تخصص توأم با یکدیگر، مدافع اسلام ناب محمدى (ص) بودن، صد درصد معتقد و متعهد به اجراى احکام اسلام، معتقد و وفادار به ولایت‌فقیه، بدون گرایش به شرق و غرب‏، نداشتن احتمال انحراف و خیانت، نترس‏، دلسوز براى طبقه ضعیف و آگاه به شرایط و نیازهای روز جامعه بودن ازجمله ملاک‌های شناخت نامزد اصلح در انتخابات فردا است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد به دلیل تعدد نامزدها و شعارها و تبلیغات صورت گرفته، شناسایی نامزد اصلح دشوار می‌شود اما می‌توان به توجه به برخی موارد، در این زمینه تصمیم درست را گرفت و بر اساس آن رأی داد.

 

وی تصریح کرد: راه تشخیص و شناسایى مصداق منتخب اصلح در شرایط کنونى به ویژه در کلان‏شهرها و در سطح ملى، اعتماد به لیست‌های ارائه‌شده از سوی جریان‌هاى همسو با آرمان‌هاى امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده با یادآوری اینکه امام راحل فرموده ملاک حال فعلى افراد بوده و رهبری نیز فرموده‌اند «بزرگ‏ترین مصداق مجاهدت، مبارزه با نقشه‏هاى استکبار در منطقه است» ازاین‌رو باید با در نظر گرفتن این دو توصیه به دنبال شناخت جریان‌های همسو با آرمان‌های امام و رهبری و رأی دادن به لیست مورد حمایت این جریان‌ها باشیم.

 

وی افزود: البته در شهرهای کوچکی که این لیست‌ها ارائه نشده باید نامزدهای تأییدشده از سوی منابع موثق وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و ارزش‌ها مورد توجه بوده و به آن‌ها رأی داد.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده با یادآوری تأکیدهای رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: رهبری در این زمینه بر روی موضوعاتی نظیر مشارکت گسترده همراه با آرامش و امنیت‏، سلامت انتخابات از منظر عموم مردم‏، انتخاب اصلح و نتیجه مطلوب‏ و انتخابات سالم و صیانت از آراى مردم‏ را به صورت ویژه تأکید کرده‌اند.

 

وی در ادامه بابیان اینکه نامزدهای انتخاباتی و هواداران و حامیان آن‌ها می‌بایست تا پایان انتخابات و اعلام نتایج آراء، موارد قانونی و اخلاقی را رعایت کنند، اضافه کرد: بعد از انتخابات نیز همه باید به فرد پیروز تبریک گفته و دوشادوش یکدیگر برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده تصریح کرد: همه باید فردای روز انتخابات، از رقابت‌های امروز رفاقت‌هایی برای توسعه و پیشرفت کشور و ایران اسلامی ساخته و دست در دست یکدیگر از همه گروه‌ها و جناح‌ها برای ساختن ایرانی اسلامی‌تر، آبادتر و پیشرفته‌تر تلاش کنیم.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی مستقل در مجلس شورای اسلامی بوده و شهرستان فاروج این استان نیز به صورت مشترک با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری دارای یک کرسی نمایندگی است که برای کسب آن سه نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات