۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۴۵۴
آیت الله علم الهدی:

هدف دشمن در انتخابات پیش رو، مقابله با ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: اینطور نیست که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کسی را انتخاب کنیم و بگوییم همه چیز تمام شده است چون حریم مقدس ولایت امام زمان(عج) در خطر قرار دارد و بحث نفوذ هنوز باز است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم ‌الهدی صبح امروز در نشست علمی فرهنگی طلاب مدرسه علمیه عالی نواب که با موضوع «بررسی رابطه ولایت مطلقه فقیه با دموکراسی» در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به تفاوت های دیدگاه اسلامی و دیدگاه غربی به ساختار جامعه، گفت: از نظر اسلام، جامعه مرکبی است که افراد را به کمال انسانی هدایت می کند اما مدرنیسم معتقد است جامعه مانند رستورانی است که هرکس بهره خود را از آن می برد. طبیعی است که مدیریت جامعه ای که به مثابه یک کشتی است، با مدیریت یک رستوران متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم اندیشه‌ای که در مدیریت یک رستوران کاربرد دارد را در مدیریت یک مرکب به کار ببریم، تصریح کرد: مسأله دموکراسی غربی برای جامعه مدنی بر اساس اندیشه مدرنیته تدوین شده و فلسفه آن مورد بحث است.

 

امام جمعه مشهد مقدس اندیشه دموکراسی رایج در جهان را آزادی دوستی انحراف شده دانست و اظهار کرد: جامعه مدنی غربی بر اساس این انحراف تشکیل شده است و در آن جریان ‌های اجتماعی به جای مردم تصمیم‌گیری می‌کنند. مشاهده می‌کنید که برای نمونه در آمریکا تنها دو حزب اصلی مشارکت سیاسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که جامعه غربی حق انسان‌ ها را در جریان‌ ها محدود کرده است، گفت: مردم‌سالاری به معنای واقعی جز در جامعه ولایی تأمین نمی‌شود چون به هر شکلی که بخواهید انسان ‌ها مساوی هستند و همه حق مشارکت سیاسی دارند؛ در نتیجه اگر بگوییم این انسان ‌ها باید از تعداد محدودی پیروی کنند تا مقدرات و خواسته ‌های آنان را این گروه ‌ها تأمین کنند، درست نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تنها عنصری که در یک جامعه از نظر ذاتی با انسان مساوی نیست وجود مقدس معصوم و تنها کسی که بر همه انسان‌ها برتری دارد و معصوم باید حاکم باشد که با این فلسفه نظام ولایی بر اساس جریان مردم سالاری تنظیم شده و تفاوتش با سایر نظام‌های دنیا این است که در آن ها تعداد محدودی انسان بالاتر از دیگران قرار می‌گیرند.

 

واقعیت مردم سالاری در «ولایت ‌فقیه» نهفته است

وی با اشاره به عدم دسترسی مردم به معصوم در عصر غیبت، تبعیت از حجت ایشان را راهکار دین برای تداوم حکومت الهی خواند و گفت: واقعیت مردم سالاری در «ولایت ‌فقیه» نهفته است و اصل ولایت ‌فقیه عین مردم سالاری است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بعد از 250 سال ثابت شده حکومت دموکراسی ظالمانه ‌ترین حکومت دنیا است، خاطرنشان کرد: این مسأله بدان معنا است که اصل ماهیت لیبرالیسم را از بین برده‌ اند در نتیجه نظام ولایی نه تنها عین دموکراسی است، بلکه در اجرای مکانیزم هم دموکراسی دارد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به لزوم توجه به انتخابات پیش روی کشور، اظهار کرد: امیدواریم از این انتخابات نیز مانند سایر امتحانات الهی رو سفید خارج شویم. با این نگرش، در این انتخابات بحران عجیبی برای ما وجود دارد طوری که گاهی می‌بینیم دروازه انتخابات به نام مردم‌سالاری باز شده است که دشمن هم می‌تواند از طریق آن وارد شود.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم مقابله با دشمن و جلوگیری از ورود آن از طریق دروازه انتخابات، یادآور شد: اینطور نیست که در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کسی را انتخاب کنیم و بگوییم همه چیز تمام شده است چون حریم مقدس ولایت امام زمان(عج) در خطر قرار دارد و بحث نفوذ هنوز باز است طوری که دشمن می‌خواهد ستون خیمه را از بین ببرد اما باید ایستادگی کرد./820/202/ب1

ارسال نظرات