۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۱۳۱
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

همانند سازی، نزدیک ترین راه برای رسیدن به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تلاش برای وصال حضرت حق و اهل بیت را در گرو تلاش برای مصونیت از اعمال ناپسند و همانند سازی اهل بیت(ع) عنوان کرد.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در جلسه شرح صحیفه سجادیه که شامگاه سوم اسفند در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: بهترین مسیر برای رسیدن به طهارت توسل و تمسک به سیره بانو فاطمه زهرا (س) است.

 

وی در ادامه شرح دعای هشتم سحیفه سجادیه بیان کرد: این دعا به مثابه منشور طهارت است و تاکید آن بر طهارت درونی و در رأس آن فکر انسان است زیرا قلوب اشخاص همانند مسجد منزل خداوند متعال است و باید هرگونه ناپاکی از آن زدوده شود تا شخص از لطف حضرت حق بی بهره نشود.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: در این مسیر تمسک به اسوه ها سبب ایجاد ارزش های پایه که شامل طهارت در فکر، روان و عمل انسان است می شود همانطور که مرحوم آیت الله خوشوقت و مرحوم آیت الله بهجت در جواب به مراجعین در خصوص سعادتمندی می فرمودند: گناه نکنید و تقوا پیشه کنید که شامل انجام واجبات و دوری از محرمات است.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اصول همنشینی با صادقین، گفت: پدر و مادر هر خیر و شری فکر و سرمنشاء آلودگی ورود شیطان از طریق فکر است؛ مهم ترین راه جلوگیری از آن تلاش انسان در صیانت از از داشته های تقوایی خود و افزایش آن و علاقه قلبی به طهارت است تا انسان بتواند مراتب رسیدن به محبوبیت نزد حضرت حق و همنشینی با صادقین و طاهرین را طی کند.

 

وی همچنین به تشریح مقام طاهرین در پیشگاه خداوند متعال پراخت و گفت: بارزترین ویژگی اولیای خدا پاکی آنها است و این خصیصه اراده حضرت حق است تا انسان ها با پیروی از سیره این بزرگان بتوانند به مقام محبوبیت در پیشگاهش نائل شوند که این مقوله با علاقه نسبت به پاکی و یادگیری طهارت از سیره اهل بیت(ع) آغاز می شود/9599/203/ب1

ارسال نظرات