۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۷۹۷۲
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

متولیان امور فرهنگی خطرات فضاهای مجازی را برای والدین تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه والدین نقش مهمی در خانواده دارند، گفت: متولیان امور فرهنگی باید خطرات فضاهای مجازی را به درستی برای والدین تبیین کنند.
فضاي مجازي

حجت الاسلام حسن روحانی، نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه فضاهای مجازی بسیار می‌تواند برای جوانان و نوجوانان خطرناک باشد، ابراز کرد: اهرم بازدارنده فرزندان در گرایش به هنجارهای فضای مجازی، ایجاد یک فضای سالم و معنوی از سوی والدین در خانواده است.

 

وی ادامه داد: در واقع والدین باید در خانواده خود فضایی را به وجود بیاورند که فرزندان آنها احساس کمبود در فضای حقیقی خانواده نکنند، در غیر این صورت فرزندان با احساس کمبود در خانواده به فضاهای مجازی پناه می‌برند و این می‌تواند بسیار برایشان خطرناک باشد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه اکثر والدین در ایران برای خانواده خود وقت زیادی نمی‌گذارند، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود که نظارت خوبی بر فعالیت‌های اعضای خانواده نداشته باشند و فرزندان هم برای پرکردن زمان خود برنامه ریزی‌های غلطی کنند و به انحراف کشیده شوند.

 

نماینده طلاب و فضلای مشهد اضافه کرد: فرزندان به دنبال هیجان هستند و وقتی با عدم مدیریت والدین خود مواجه می شوند، وارد فضاهای مجازی می‌شوند و در پی دوستان مجازی می‌گردند که حتی از آنها تأثیر هم می‌پذیرند و قطعا این بر روح و روان آنها هم تأثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه رفتار والدین بر روی فرزندانشان بسیار تأثیرگذار است، گفت: حضور بیش از حد والدین در شبکه‌های مخرب مجازی آثار بسیار بدی بر رفتار فرزندان آنها می‌گذارد که این برای پدر و مادرها یک عیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: والدین با این کار خود نه تنها به تربیت فرزندان خود نمی‌رسند بلکه تأثیر سوء هم بر آنها می گذارند و سبب می‌شوند که فرزندانشان به این فضاهای خطرناک وارد شوند و در واقع این فضاها آنها را تربیت کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه در خانواده قدرت در دست والدین است، بیان کرد: آنها باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا کم‌کاری آنها سبب نشود که افراد ضعیف خانواده که همان فرزندان هستند متوجه ضرر و آسیب‌های اخلاقی و روحی شوند.

 

حجت‌الاسلام روحانی در پایان ابراز داشت: بهترین برنامه‌ای که می‌تواند کانون گرم خانواده را از فضای مجازی دور کند، این است که متولیان امور فرهنگی باید آسیب‌های مجازی را برای خانواده ها به ویژه والدین روشن کنند، همچنین عواقب استفاده از این فضاها را برای آنها روشن کنند./875/302/ب2

ارسال نظرات