۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۷۹۳۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مردم عراق با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت در برابر تکفیری ها بایستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: کشور عراق در شرایطی قرار دارد که با یک حرکت فرهنگی و ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت می توان حزب الله دیگری در منطقه ایجاد و جبهه مقاومت را از این نیز قدرتمند تر کرد.
حجت الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس نظری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم بزرگداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به شرایط منطقه و مبارزه با داعش و گروه های تکفیری، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم با عزت در برابر گروه های تکفیری ایستادند.

 


وی با بیان این‌که اگر حرم حضرت زینب (س) به دست گروه های داعش می افتاد هرگز خود را نمی بخشیدیم، ابراز داشت: امروز مردم باید جبهه های مقاومت را تقویت کنند و هر آنچه می توانند در یاری جبهه مقاومت کم نگذارند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه نبرد در سوریه و عراق را یک مبارزه ایدئولوژیک و هأیتی دانست و ابراز داشت: این هویت و اعتقادمان است که ما را به نبرد در خط مقدم مقاومت کشانده است، نبرد در سوریه و عراق یک مبارزه اعتقادی و هویتی است.

 


وی با اشاره به وضعیت کشور عراق، اذعان داشت: کشور عراق در شرایطی قرار دارد که با یک حرکت فرهنگی و ایجاد فرهنگ شهادت و ایثار می توان حزب الله دیگری در منطقه ایجاد کرد و جبهه مقاومت را از این نیز قدرتمندتر کرد.

 


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که نبرد امروز ما در برابر تمدن شیطانی غرب بوده و در حقیقت در برابر بلوک غرب ایستاده ایم، ابراز داشت: خطری که امروز اسلام را تهدید می کند، صهیونیسم اسلامی است، دین اسلام در شرایطی است که ممکن است صهیونیسم اسلامی که برای دین و قرآن حرمت قائل نیست شکل بگیرد.

 


وی ادامه داد: گروه های تروریستی در حقیقت صهیونیسم اسلامی هست، تروریست های تکفیری در نهایت بی شرمی با شیعان ستیزه و دشمنی دارند و از هیچ گونه وحشی گری کوتاهی نمی کنند و حتی کودکان بی گناه را نیز سر می برند.

 


این استاد حوزه حل مشکل جریان های تکفیری را ریشه کن کردن تفکر تکفیری عنوان و تصریح کرد: تکفیر و سلفی گری تنها با ریشه کن کردن تفکر اشتباه و قطع ریشه های شیطانی آن امکان پذیر خواهد بود، بنابراین با از میان رفتن داعش مشکلی حل نخواهد شد.

 


وی با بیان این‌که گرو های داعشی قدرت بالا و توانمندی خاصی دارند و شهدای مدافع حرم در برابر این جریان ضد بشری ایستاده و مبارزه می کنند، افزود: به تصویر کشیدن این صحنه برای انسان شرایط دفاع مقدس و سقوط خرمشهر را تداعی می کند./854/202/ب1

ارسال نظرات