۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۷۷۸۰
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

حضور باشکوه در انتخابات پاسخ قاطع ملت به یاوه‌گویی‌های غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه اهل سنت این استان همگام با برادران و خواهران شیعه خود در دو انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند، گفت: حضور باشکوه و حداکثری در انتخابات، پاسخ قاطع ملت ایران به یاوه‌گویی‌های غرب است.
آخوند صمدي- امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان خراسان شمالي

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال از همه مردم به ویژه جامعه اهل سنت استان خراسان شمالی برای نقش‌آفرینی در این عرصه مهم ملی دعوت کرد.

 

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی در طول حدود چهار دهه گذشته از انقلاب همواره و در همه صحنه‌های انقلابی، مذهبی و سیاسی حضور پرشوری داشته و پشتیبان نظام بوده‌اند و این بار نیز پشتیبانی و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام می‌کنند.

 

عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه اهل سنت این استان همگام با برادران و خواهران شیعه خود در دو انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه و حداکثری در انتخابات، پاسخ قاطع ملت ایران به یاوه‌گویی‌های غرب است.

 

آخوند صمدی در ادامه با اشاره به انتظارهای مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: باید نمایندگان مجلس افرادی متدین، متخصص و معتقد به آرمان‌های اسلامی و انقلابی باشند تا زمانی که ملت سرنوشت چند سال آینده خود را به آن‌ها می‌سپارند، نگران تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های آن‌ها نباشند.

 

وی با تأکید بر اینکه یک نماینده مجلس می‌بایست به امور سیاسی، اسلامی و انقلابی آگاه باشد، تصریح کرد: مردم باید افرادی را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و به مجلس شورای اسلامی بفرستند که مسائل روز کشور و جهان را درک کرده و بتوانند در قبال آن‌ها تصمیم‌های مناسب و مؤثر بگیرند.

 

آخوند صمدی ادامه داد: همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی باید نسبت به دین خدا و باورهای اسلامی مردم متعهد و معتقد بوده و درزمینهٔ مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه بی‌تفاوت نباشد.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه متخصص بودن و داشتن مهارت در یک یا چند موضوع از دیگر شاخص‌های یک نامزد اصلح است، افزود: نماینده متخصص و بامهارت در یک یا چند رشته می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه نقش‌آفرینی کرده و گرهی از گره‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را باز کند.

 

وی اضافه کرد: این‌گونه نمایندگان می‌توانند مشکلات کشور را در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بحث و بررسی کرده و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند و پس از آن این راهکارها در صحن علنی مجلس طرح و به قانون تبدیل شوند.

 

آخوند صمدی خاطرنشان کرد: یک نماینده مناسب می‌بایست بتواند با تصویب قوانین مشکل‌گشا و نظارت مؤثر بر امور اجرایی و روند اجرای قانون، برای پیشرفت و توسعه کشور در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و رسالت خود را انجام دهد.

 

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: همه برادران و خواهران اهل سنت و شیعه را به حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نمایندگان اصلح برای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دعوت می‌کنم.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 925 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند./9314/302/ب1

ارسال نظرات