۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۷۷۳۶
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

هر تلاشی برای مخدوش نشان دادن فرایند انتخابات خدمت به دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که فرایند انتخابات مطابق قوانین است که همه باید تمکین کنند، گفت: هرگونه تلاشی برای مخدوش نشان دادن فرایند انتخابات در جهت خدمت به دشمنان و بر خلاف مصالح و منافع ملی است.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخابات گفت: ما با یک سلسله شرایط بین المللی و داخلی مواجه هستیم که اهمیت انتخابات با حضور حداکثری را بالا می برد.


وی افزود: در عرصه منطقه و بین الملل از یک سو جبهه مقاومت در حال شکل گیری، انسجام بیشتر و در حال پیشرفت است و در مقابل آن تبعا دشمنان با چهره های گوناگون مشغول فعالیت هستند؛ بخشی از این ظاهر آل سعود، داعش و عمق آن اسرائیل و استکبار جهانی است؛ در این کارزاری که در جهان از نظر نظامی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد انقلاب اسلامی باید قدرتمند تر از قبل تجلی پیدا کند و خود را نشان دهد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انتخابات قدرت و بنیه جمهوری اسلامی را افزایش می دهد، اظهار داشت: این قدرت می تواند به صورت سریع و مستقیم بر توان محور مقاومت در جهان و عقب نشینی دشمنان اثرگذار باشد.


وی ادامه داد: از نظر داخلی ما برای این که پایه های قدرت تقویت شود بایستی مبانی ارزشی نظام و مردم سالاری مبتنی بر ارزش های دینی را تقویت کنیم تا رهبری و مجموعه نظام بتوانند به صورت قوی تر به برنامه های خود ادامه دهند، تبعا غرض ورزی ها و کینه توزی ها نیز با برگزاری انتخاباتی حداکثری بسیار تضعیف می شود.


امام جمعه قم با بیان مردم باید انتخابی هوشمندانه و آگاهانه داشته باشند، بر ضرورت رعایت قانون از سوی همگان به ویژه کاندیداها تأکید کرد و ابراز داشت: خوشبختانه بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دارد.

 

وی عنوان کرد: این مردم سالاری مبتنی بر اندیشه الهی و ولایی است که ملت ایران آن را پذیرفته است، تبعا بسیاری درصدد هستند ارکان مردم سالاری و سلامت و صحت انتخابات را مخدوش نشان دهند؛ در همه جهان فرایندهایی برای انتخاب وجود دارد و در کشور ما نیز همین گونه است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هرگونه تلاشی برای مخدوش نشان دادن فرایند انتخابات در جهت خدمت به دشمنان و بر خلاف مصالح و منافع ملی است، فرایند انتخابات مطابق قوانین است که همه باید تمکین کنند.


وی اضافه کرد: در کنار فرایند قانونی، اخلاق انتخاباتی نیز وجود دارد که بسیار مهم است از این رو جبهه ها و ستادها افزون بر قانون باید به اخلاق انتخاباتی نیز توجه کنند؛ امیدواریم که همه به قوانین و مقررات و اخلاق انتخاباتی عمل کنند تا انتخابات خوبی را شاهد باشیم./1323/ت302/ج

ارسال نظرات