۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۵۱۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مجلس خبرگان سنگر دیدبانی نظام اسلامی و شناسایی فتنه‌گران است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری رخنه‌ها و نفوذی‌ها را شناسایی می‌کند، گفت: مجلس خبرگان رهبری سنگر دیدبانی نظام مقدس اسلامی و شناسایی فتنه‌گران و منافقان است به همین دلیل باید در انتخاب نمایندگان این مجلس دقت بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام يعقوبي- نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال، اظهار کرد: هفتم اسفندماه روز جشن تکلیف سیاسی ملت ایران است که در آن اقشار مختلف مردم هویت اسلامی، انسانی و انقلابی خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

 

وی باب یان اینکه در این میان اهمیت مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی بالاتر است، افزود: مجلس خبرگان رهبری سنگر دیدبانی نظام مقدس اسلامی و شناسایی فتنه‌گران و منافقان است به همین دلیل باید در انتخاب نمایندگان این مجلس دقت بیشتری صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری رخنه‌ها و نفوذی‌ها را شناسایی می‌کند، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید این علم به دست علمدارانی امین و کاملاً معتقد به اسلام و مبانی انقلابی سپرده شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید افرادی را انتخاب کرد که امامت و ولایت‌فقیه را به‌طور کامل قبول داشته و در طول دهه‌های اخیر نیز در راه انقلاب و ولایت تأثیرگذار و نقش‌آفرین بوده‌اند.

 

وی ادامه داد: باید در انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری این شاخص را در نظر داشت که چه کسانی در تمام دوران انقلاب و نظام اسلامی در مسیر ولایت حرکت کرده و حتی یک گام نیز از آرمان‌های اسلام و انقلاب عقب نگذاشته‌اند.آآ

 

وامدار نبودن به صاحبان قدرت و ثروت از شاخص‌های نامزد اصلح است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: انتخابات نماد حضور، بلوغ و رشد ملت بوده و با هویت‌بخشی به انسان، رسالت معنوی او را بهتر جلوه می‌دهد ازاین‌رو باید هر کس در انتخاب نامزدهای اصلح، دقت کافی را داشته باشد.

 

وی با اشاره به شاخص‌های نامزد اصلح، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص انتخاب درست، شجاعت و مردم‌باوری نامزد انتخاباتی است به‌گونه‌ای که پس از انتخاب شدن وی و رفتن به مجلس، گذشته خود را از یاد نبرده و برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: همچنین یک نماینده باید افزون بر تلاش برای رفع مشکلات مردم، در برابر دشمنان و حیله‌های مستکبران نیز شجاعت کافی را از خود به نمایش بگذارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید نمایندگان مجلس وامدار صاحبان قدرت و ثروت باشند، خاطرنشان کرد: نماینده مجلس می‌بایست مدرس‌صفت بوده و ترس و طمع در او جایی نداشته باشد.

 

تأیید و تأکید دشمنان بر برخی لیست‌های انتخاباتی نشانگر فریب و فتنه است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هوشیاری مردم در انتخاب نامزدهای اصلح، اظهار کرد: این روزها برخی لیست‌های انتخاباتی از خارج کشور تهیه و یا تأیید می‌شوند به همین دلیل مردم باید بیشتر مراقب بوده و برخلاف لیست‌هایی که از سوی بی بی سی و انگلیس بیان می‌شود، رأی دهند.

 

وی خطاب به مردم، تصریح کرد: اگر می‌بینید دشمنان و رسانه‌های معارض با اسلام و انقلاب بر روی لیست‌های خاصی در دو انتخابات پیش رو تأکید می‌کنند بدانید که فتنه‌ای در راه بوده و قصد فریب شما را دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به شرکت رأی اولی‌ها در انتخابات، افزود: حضور و یا عدم حضور یک نماینده در دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به رأی مردم وابسته بوده و گاهی حتی یک رأی نیز در این موضوع نقش اساسی دارد به همین دلیل همه باید برای آرای خود احترام قائل بوده و افراد اصلح را انتخاب کنیم.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در خاتمه از نامزدهای انتخاباتی نیز خواست تا در تبلیغات خود اخلاق اسلامی و قانون را رعایت و از تخریب رقبا و سیاه‌نمایی علیه خدمات نظام خودداری کنند./9314/201/ب2

ارسال نظرات