۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۱۷۳۷۰
مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم:

ورود طلاب هنرمند در عرصه‌های مختلف هنری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: طلاب هنرمند باید برای موفقیت در عرصه هنر از ابزارهای تقویت هنر شناخت کافی و کامل داشته باشند.
محمد حسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسنی، مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم صبح امروز در همایش سالانه هنر متعالی که در محل سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد؛ با بیان اینکه غفلت از عناصر و ابزارهای هنری ما را به ورطه‌ی جدایی از جامعه می‌کشاند، اظهار کرد: امروزه ابزارهای شگرفی در حوزه‌ی هنر و رسانه برای ابلاغ پیام به وجود آمده است که متأسفانه بیشتر در دست اغیار است و شایسته نیست ما از آن ها غافل شویم.


مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: باید بتوانیم آخرین محصولات غرب را تحلیل به گفتمان کنیم که اگر تحلیل به گفتمان نکنیم پازل برنامه ریزی آن‌ها را متوجه نمی‌شویم و اگر آن‌ها را درک نکنیم و نتوانیم یک تحلیل جامع ارائه بدهیم، مثل رزمنده‌ای خواهیم بود که بدون شناسایی به خط دشمن حمله می کند و مشخص است که این فرد شکست می‌خورد.


حسنی در ادامه با طرح این سؤال که چرا طلاب علوم دینی باید به عرصه‌ی هنر ورود پیدا کنند؟ گفت: این امری بدیهی  و ضروری است و تصورش تصدیقش را به همراه می‌آورد و وقتی هدف ما تأثیرگذاری و ابلاغ پیام است، باید از ابزارهای مختلف برای این امر بهره ببریم.


مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز اصل ورود طلاب به بسیاری از حوزه‌های هنری مورد بحث است و بخش‌هایی از حوزه متوجه ضرورت و اهمیت این مسأله نشده‌اند.


وی در ادامه ورود طلاب هنرمند را به عرصه های مختلف هنر ضروری دانست و افزود: طلاب هنرمند باید برای موفقیت در عرصه هنر و ابزارهای تقویت هنر شناخت کافی و کامل داشته باشند.


حسنی با بیان اینکه عالم رسانه‌ها هست‌ و نیست‌ها را تعیین می‌کنند؛ ابراز کرد: رسانه‌ها راه‌هایی را به صورت ذهنی برای مردم به وجود می‌آورند و ما به صورت طبیعی از میان آن‌ها عبور می‌کنیم و متأسفانه هیچ‌ زمانی امتحان نمی‌کنیم که آیا مسیر دیگری می شود رفت یا خیر؟


وی با اشاره به تمرکز دغدغه‌های مقام معظم رهبری روی فرهنگ عمومی و ابزارهای تأثیرگذار، اظهار کرد: هیچ ابزاری به اندازه‌ هنر نمی‌تواند به این دغدغه پاسخ دهد.


حسنی در ادامه به توضیح اثرگذاری ابزارهای هنری در فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: شاید ما آخرین کتاب منتشر شده در رشته‌ خودمان را ندیده باشیم یا نخوانده باشیم اما همه‌مان اسم فیلم «بادیگارد» و «ابد و یک روز» را در حالی که هنوز اکران نشده‌اند، شنیده‌ایم.

 

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان پیرامون برنامه‌ی فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در آینده، اظهار داشت: رمزگشایی از ابزارهای هنر و شناخت و اشراف بر آن‌ از جمله برنامه‌ی اصلی دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه‌ی هنر و رسانه خواهد بود./859/202/ب2

ارسال نظرات