۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۳۴۶
به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان؛

همایش پیوندهای آسمانی با حضور 250 زوج طلبه حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: خانواده و تشکیل خانواده همانطور که اهمیت دارد به اندازه اهمیتش حرف و جایگاه دارد.
همايش پيوند آسماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش پیوندهای آسمانی صبح امروز با حضور 250 زوج جوان طلبه حوزه علمیه خراسان در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت مشهد برگزار شد.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در این همایش ضمن خیر مقدم به زوج های جوان، آغاز زندگی مشترک این زوجین را مایه خیر و برکت دانست و افزود: خداوند کریم در میان میلیون ها نعمت، دو نعمت فوق العاده را در قرآن بیان کرده که باید مورد عنایت و توجه قرار بگیرد.


حجت الاسلام حائری جوانی و پیدا کردن همسری خوب و شایسته را دو نعمت بزرگ دانست و اظهار کرد: ماندگاری نظام خلقت به این است که قدر دان نعمت های الهی باشیم و اگر قدردان نظام خلقت نباشیم خداوند وعده عذاب داده است.


وی در ادامه آیه قرآن کریم واما بنعمه ربک فحدث را شاهد مثالی بر ادعای خود قرار داد و ابراز کرد: به نعمت های خداوند باید توجه داشت و جزء عاملین سنت های پروردگار باید بود.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، تشکیل خانواده را مهم‌ترین رکن زندگی بشر عنوان کرد و اظهار کرد: خانواده و تشکیل خانواده همانطور که اهمیت دارد به اندازه اهمیتش حرف و جایگاه دارد.

وی در ادامه گفت: تشکیل خانواده دریایی بی پایان است و لازم است در زندگی فقط به مسائل آموزشی اکتفا نکنیم بلکه باید سیره علماء و بزرگان را الگوی خود قرار دهیم و زندگی علوی و قرآنی داشته باشیم.


حجت الاسلام حائری خانواده را به لحاظ اهمیت، بزرگتر و به لحاظ شکل بنای جامعه، کوچکترین دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت خانواده، کوچکتر از یک کشور نیست و اگر خواسته باشیم مربی انسانها باشیم باید خانواده کوچک را اداره کنیم و تلاش کنیم هنر مدیریت خود را در خانواده به تمام معنا و مفاهیم داشته باشیم


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه گذشت یکی از مسائلی است که در خانواده باید باشد؛ عنوان کرد: اولین و مهم‌ترین جای گذشت، خانه است که اگر در خانه گذشت داشته باشیم باعث می شود تا در بیرون هم این گذشت را رعایت کنیم.


وی با بیان اینکه خانه و خانواده از مهم‌ترین ارکان جامعه است؛ تاکید کرد: زوجین تلاش و سعی کنند حقایق اخلاقی را در محیط خانه حفظ کنند.


حجت الاسلام حائری در ادامه با اشاره به اینکه فرمول های اخلاقی از جمله گذشت، محبت، خوش اخلاقی، و.... را رعایت کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین رکن زندگانی باید از خانواده رشد پیدا کند و آن محبت و خوش اخلاقی است.


وی در پایان خانواده را محل امن و آسایش زوجین دانست و خاطرنشان کرد: خداوند نعمتی را که به ما داد قدردان آن باشیم و سعی کنیم در زندگی الگویی برای دیگران و اقوام و خویشان باشیم تا دیگران زندگی ما را الگوی خود قرار دهند.


خاطرنشان می شود این همایش به مدت دو روز در محل مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت برگزار می شود، که برگزاری کارگاههای آموزشی خانواده ویژه مزدوجین از جمله برنامه های این همایش دو روزه است./859/202/ب3

ارسال نظرات