۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۷۳۴۳
آیت‌الله مهمان‌نواز مطرح کرد:

نقش خبرگان بصیر در وحدت و آرامش کشور/ ملاک شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها شرع و قانون است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مهمان نواز با اشاره به نقش مجلس خبرگان رهبری در ایجاد وحدت و آرامش در کشور، گفت: اگر مجلس خبرگان رهبری نباشد هر کس برای خود قرائتی از دین و حکومت آورده و کشور دچار اختلاف خواهد شد.
آيت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: این مجلس نقش مهمی در آرامش و اتحاد موجود در کشور دارد ازاین‌رو باید مردم به حضور فعال در انتخابات مجلس خبرگان رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: اگر به مجلس خبرگان رهبری توجه کافی نشود اختلافات زیادی در بین مردم ایجاد شده و دشمنان نیز روزنه‌هایی برای نفوذ به کشور می‌یابند چراکه دشمنان به‌شدت در پی یافتن روزنه‌های نفوذ و اختلاف‌افکنی در بین مردم هستند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: اگر مجلس خبرگان رهبری قوی و بصیر نباشد هر کس برای خود قرائتی از دین و حکومت آورده و کشور دچار اختلاف و تفرقه می‌شود.

 

وی بابیان اینکه خطرناک‌ترین موضوع برای نظام اسلامی اختلاف و تفرقه بین مردم است، خاطرنشان کرد: خبرگان رهبری راهنمای مردم بوده و در مورد مهم‌ترین مسأله کشور نقش‌آفرینی می‌کنند ازاین‌رو باید مردم در انتخاب نمایندگان خود در این مجلس دقت کافی را داشته باشند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز در ادامه در مورد روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه نامزدهای این مجلس می‌بایست فقیه و اسلام‌شناس باشند، افزود: در تأیید صلاحیت داوطلبان رقابت در این انتخابات تنها به احراز صلاحیت‌ها توجه شده و مسائلی چون دوستی و نزدیکی افراد مدنظر نبوده است.

 

وی اضافه کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان این مجلس بر اساس قانون و شرع عمل کرده و افراد رد صلاحیت شده نباید از این موضوع ناراحت باشند.

 

به گفته آیت‌الله مهمان‌نواز داشتن اجتهاد در حد تشخیص رهبر، فقیه بودن، تقوا و پرهیزگاری، عدالت و مقبولیت مردمی ازجمله شرایط احراز صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی بابیان اینکه در این زمینه شورای نگهبان با هیچ‌کس دوستی و دشمنی نداشته و بر اساس قانون عمل کرده است، تصریح کرد: باید توجه داشت در بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شده توهین نشده، زیرا صلاحیت این افراد تنها برای ورود به مجلس خبرگان رهبری احراز نشده است، نه اینکه آن‌ها از اعتبار افتاده باشند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌توانند همچنان در مسؤولیت‌های دیگر نظام اسلامی فعالیت داشته و به وظایف خود عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: از طرف دیگر صرف نماینده بودن در دوره‌های پیشین به معنای تأیید صلاحیت برای رقابت در انتخابات دوره جدید نبوده و برای فرد مصونیت نمی‌آورد چراکه در مورد مجلس خبرگان رهبری اگر فرد در هرزمانی از تقوا دور شود، صلاحیت حضور در این مجلس را از دست می‌دهد.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز در خاتمه با تأکید بر توجه بیش از پیش به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه‌ها، اظهار کرد: راه نجات کشور از مشکلات مختلف در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتر به رهنمودهای رهبری است./9314/302/ب1

ارسال نظرات