۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۳۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مشارکت حداکثری در انتخابات پاسخ ملت به تلاش دشمنان برای نفوذ است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مشارکت حداکثری و هوشمندانه در دو انتخابات پیش رو، پاسخ و اقدام ملت در برابر تلاش دشمنان برای نفوذ به کشور است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در هفتم اسفندماه امسال با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان می‌کنند.

 

وی با یادآوری اهمیت و جایگاه انتخابات در کشور، افزود: انتخابات یک نعمت و فرصت برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است که مردم از طریق آن به مسؤولان و مدیران کشور نمره رد یا قبولی می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: انتخابات نعمت و فضیلتی است که از سوی باری تعالی به مردم ایران عطا شده که شکر این نعمت نیز مشارکت پرشور و حداکثری است.

 

وی با یادآوری اینکه امام راحل مردم را یکی از ارکان اصلی انقلاب دانسته و به همین دلیل نیز انقلاب ایران را مردمی‌ترین انقلاب عنوان می‌کرد، افزود: بنیان‌گذار انقلاب و نظام مقدس اسلامی تداوم آن را درگرو مشارکت حداکثری مردم در همه عرصه‌ها می‌دانست که نماد این مشارکت مردمی، انتخابات است ازاین‌رو باید آحاد جامعه در این صحنه سیاسی حضور همه‌جانبه داشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه درواقع هویت نظام و حاکمیت در ایران، اسلامی و مردمی بودن آن است، خاطرنشان کرد: در این میان شرکت در انتخابات و کنشگری سیاسی از طریق آرای انتخاباتی، تقویت نظام اسلامی محسوب می‌شود و همه ما وظیفه داریم برای تحقق این هدف فعالیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی تجدید بیعت با نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب است، ادامه داد: از طرف دیگر انتخابات نماد مشارکت مردمی و بهترین جلوه مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این روند بر اساس حکم عقل و شرع، انسان باید سالم‌ترین، بهترین و اصلح را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و با استفاده مناسب از فرصت انتخابات، افرادی متعهد، متخصص، قوی و توانمند را راهی مجلس کند.

 

وی با اشاره به معیارهای رهبر معظم انقلاب در مورد نماینده اصلح، اظهار کرد: تدین، دلسوزی برای مردم و نظام، شجاعت، اقتدار، وامدار نبودن به صاحبان قدرت و ثروت، آشنایی با مناطق محروم، دردآشنا و دردکشیده بودن، قانون‌مداری در عمل و سلامت اخلاقی و مالی ازجمله شاخص‌های نامزد اصلح در انتخابات پیش رو است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان به دو انتخابات پیش رو چشم طمع دوخته‌اند به همین دلیل باید همه ما هوشیار باشیم، تصریح کرد: همه مردم باید از حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات و رأی دادن استفاده کرده و با حضور در پای صندوق‌های رأی دشمنان را ناامید کنند زیرا دشمنان در پی برگزاری انتخاباتی سرد و بدون مشارکت حداکثری مردم هستند تا از این طریق اهداف و منافع آن‌ها تأمین شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مشارکت حداکثری و هوشمندانه در دو انتخابات پیش رو، پاسخ و اقدام ملت در برابر تلاش دشمنان برای نفوذ به کشور است./9314/302/ب1

ارسال نظرات