۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۲۹۲
استاد حوزه علمیه:

ورود شورای نگهبان به مصلحت اندیشی سبب بروز اتفاقات مجلس ششم می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که قانونمند و مستند عمل کردن شورای نگهبان سبب حفظ جایگاه شورای نگهبان می شود، گفت: تضعیف شورای نگهبان بسیار خطرناک است و از سوی هیچ شخصی پذیرفته شده نیست.
حجت الاسلام محمد تقي كرامتي

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که تخریب ها علیه شورای نگهبان به جهات مختلفی صورت می گیرد، گفت: نفوذ به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از بهترین راه های نفوذ دشمن است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمود دشمن اگر بتواند در یکی از سطوح بالای نظام و یک روحانی نیز نفوذ پیدا می کند.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که شورای نگهبان مسؤول بررسی صلاحیت افراد در چارچوب قانون است، گفت: در اصل 98 و 99 قانون اساسی بررسی صلاحیت افراد به شورای نگهبان واگذار شده است و نظارت انتخابات از ابتدا تا انتهای آن و به شکل استصوابی دانسته است.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که شورای نگهبان بر اساس وظیفه خود به رد یا تأیید صلاحیت افراد می پردازد، افزود: بر اساس این وظیفه ممکن است عده ای از افراد رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت می شوند، از این رو امکان جنجال و آشوب آن افراد وجود دارد.

 

نویسنده کتاب وسوسه های شیطان بزرگ با بیان این که از ابتدای تشکیل شورای نگهبان، این نهاد مورد هجمه جریان های سیاسی مخالف با نظام و افراد سهم خواه انقلاب و رد صلاحیت شده قرار داشته است، تأکید کرد: شورای نگهبان باید به وظیفه خود عمل کند و به هیچ وجه تسلیم جنجال های معمول سیاسی قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به این که شورای نگهبان نباید مصلحت اندیشی کند، بلکه باید بر اساس قانون تصمیم بگیرد، گفت: ورود شورای نگهبان به مصلحت اندیشی سبب بروز اتفاقات مجلس ششم می شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که قانونمند و مستند عمل کردن شورای نگهبان سبب حفظ جایگاه شورای نگهبان می شود، گفت: تضعیف شورای نگهبان بسیار خطرناک است و از سوی هیچ شخصی پذیرفته شده نیست.

 

حجت الاسلام کرامتی تأکید کرد: تخریب شورای نگهبان به هیچ وجه از شخصی که خود بارها از مجرای شورای نگهبان وارد مسؤولیت شده است، پذیرفته شده نیست./1307/303/ب3

ارسال نظرات