۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶
کد خبر: ۳۱۷۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

معرفی افراد اصلح برای خبرگان وظیفه جامعه مدرسین است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین گفت: مردم که خود نمی توانند مجتهدان با شرایط لازم را تشخیص دهند از جامعه مدرسین انتظار دارند که وارد میدان شود و افراد مورد اعتماد را معرفی کند، به ویژه که امسال رهبرمعظم انقلاب فرمودند که اگر مردم افراد را نمی شناسند به لیست افراد مؤمن و متعهد اعتمادکرده و به کسانی که معرفی کرده اند رأی دهند.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین در نظام گفت: شکل گیری جامعه مدرسین با نهضت حضرت امام(ره) همراه بوده است.


وی افزود: زمانی که امام راحل نهضت را آغاز و رژیم گذشته ایشان را دستگیر کرد خطر اعدام امام وجود داشت و تنها راه این بود که بزرگان حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان مرجع تقلید معرفی کنند، جامعه مدرسین که همه از اعاظم آن مقطع بودند گرد هم آمده بیانیه ای داده و امضا کردند که امام راحل مرجع شیعیان است و با رایزنی ها جلوی خطر جانی امام گرفته شد.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که جامعه مدرسین همواره پیام، نام و آرمان حضرت امام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: به همین دلیل رژیم گذشته تعدادی از اعضای جامعه مدرسین را زندانی کرده و برخی دیگر را تبعید کردند تا یاران امام را از فعالیت باز دارند.


وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در مقطعی که مسأله اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی را مطرح کردند به طلاب جوان توصیه داشتند که جذب جامعه مدرسین شوند تا در دام اسلام آمریکایی گرفتار نشوند، این فرمایش نشان اعتماد حضرت امام به جامعه مدرسین بود.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز مکررا در بیانات خود بر اعتماد به جامعه مدرسین تأکید کردند، ابراز داشت: ورود جامعه مدرسین برای مسأله خبرگان به این دلیل است که اگر بناست جمعی تشخیص داده بدهند که مجتهدان دارای بصیرت و ولایتمدار که بتوانند رهبر را شناسایی کنند چه کسانی هستند باید توجه داشت که در تخصص حوزه های علمیه بوده و جامعه مدرسین به فرموده رهبر معظم انقلاب سمبل و سخنگوی جامعه روحانیت است.


وی عنوان کرد: یکی از رسالت های اصلی جامعه مدرسین در همین زمینه است و مردم که خود نمی توانند مجتهدان با شرایط لازم را تشخیص دهند از جامعه مدرسین انتظار دارند که وارد میدان شود و افراد مورد اعتماد را معرفی کند، به ویژه که امسال رهبرمعظم انقلاب فرمودند که اگر مردم افراد را نمی شناسند به لیست افراد مؤمن و متعهد اعتمادکرده و به کسانی که معرفی کرده اند رأی دهند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وظیفه جامعه مدرسین بود که وارد مسأله خبرگان شود و اگر وارد نمی شد جای سؤال داشت که چرا در این امر مهم که جزو وظایف جامعه مدرسین به شمار می رود ساکت بوده و وارد نشده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات