۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۳۱۷۲۶۷
امام جمعه فاروج:

حب و بغض‌های شخصی در تدوین لیست‌های انتخاباتی دخیل نباشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به ارائه لیست‌های انتخاباتی مختلف از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی، به تدوین‌کنندگان این لیست‌ها توصیه کرد تا حب و بغض‌های شخصی را در تدوین لیست‌های انتخاباتی دخیل نکنند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی‌زاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: این دو انتخابات اهمیت زیادی دارند چراکه مردم از طریق آن‌ها به مسؤولان و خدمت‌گزاران خود نمره داده و مشخص می‌کنند که کدام یک از آن‌ها باید در سمت خود باقی بمانند و کدام یک بروند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات، تجدید قوای ملت و بیعتی دوباره با اهداف و آرمان‌های اسلامی و انقلابی است، افزود: حضور مردم در انتخابات و نحوه انتخاب آن‌ها نقش زیادی در تعیین سرنوشت نظام اسلامی و نگرش سایر کشورهای جهان به ایران اسلامی دارد.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده بر مشارکت حداکثری و هوشمندانه مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: مسؤولیت مردم تنها به مشارکت در انتخابات خلاصه نمی‌شود، بلکه آن‌ها باید با تحقیق و تدبر از بین نامزدهای مختلف، نامزد اصلح را انتخاب کرده و در واقع در انتخابات مشارکت حداکثری و هوشمندانه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفتم اسفندماه، احزاب و گروه‌های مختلف اقدام به ارائه لیست‌های انتخاباتی کرده‌اند، افزود: شاید بسیاری از مردم شناخت کاملی از نامزدهای انتخاباتی نداشته باشند و بخواهند بر اساس لیست‌های ارائه شده رأی دهند اما در این زمینه نیز باید دقت کرده و تنها به لیست‌هایی اعتنا کنند و بر اساس آن‌ها رأی دهند که از سوی افراد و گروه‌های مطمئن صادر شده باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: از طرف دیگر افرادی که اقدام به انتشار لیست‌های انتخاباتی می‌کنند باید فردای قیامت جواب اعتماد مردم را بدهند به همین دلیل می‌بایست در تدوین این لیست‌ها نهایت دقت را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده اضافه کرد: بر این اساس تدوین‌کنندگان لیست‌های انتخاباتی می‌بایست مراقب باشند حب و بغض‌های شخصی را در این زمینه دخالت نداده و در انتخاب افراد برای ورود به لیست‌ها معیارهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به معیارهای اصلح بودن یک نامزد از نگاه رهبری، خاطرنشان کرد: مطابق رهنمودهای رهبری ارزش‌گرا بودن در رفتار، رعایت پیمان با همه در همه حال، تدبیر در اداره امور، سرعت در عمل و درست عمل کردن از معیارهای یک نامزد اصلح است.

 

به گفته حجت‌الاسلام قلی زاده صداقت داشتن در عمل، حضور فیزیکی، داشتن روحیه سازندگی، دارا بودن روحیه خدمت‌گزاری و داشتن علم و دانش و تخصص از دیگر معیارهای نامزد اصلح از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبری پیرامون رفتارهای صحیح انتخاباتی از سوی نامزدها، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در زمینه اجتناب از رفتارهای خلاف ادب انتخاباتی و به دور از شأن ملت ایران از سوی نامزدها تأکید کرده و فرموده‌اند که این رفتارها نتیجه‌ای جز ذوق‏زدگی و امیدبخشی به دشمنان ندارند، کاندیداهای انتخابات باید در تمامی مراحل قانون‌مدار و اخلاق‌محور باشند.

 

حجت‌الاسلام قلی زاده خاطرنشان کرد: در این زمینه احساسات و تعصبات کور قومی، حزبی و جناحی، دوقطبی‏ ‌سازی، ایجاد تشنج و تنش و هرگونه ناامنی، شخص ‏محوری و غفلت از منافع ملی، داشتن معیارهای غرب‏گرایانه و عاری از ارزش‌های ملی و مکتبی و انقلابی، رفتارهای ماکیاولیستی و تحکمی و ولخرجی‏ها و اسراف‌های دون شأن جامعه اسلامی ازجمله رفتارهای خلاف ادب انتخاباتی هستند که می‌بایست نامزدها از انجام آن‌ها اجتناب کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات