۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۱۸۳
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان خراسان شمالی:

شمار نامزدهای انتخابات خبرگان در خراسان شمالی افزایش یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان شمالی از افزایش شمار نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان به سه نفر خبر داد.
مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام رضا نوری، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به افزایش شمار نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، اظهار کرد: سومین نامزد رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از امروز فعالیت‌های تبلیغاتی خود را در استان آغاز کرد.

 

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی که پیش‌تر از حوزه انتخابیه خراسان رضوی داوطلب شده بود، درخواست تغییر حوزه خود به خراسان شمالی را داده بود که سرانجام پس از چند روز فرصت، شورای نگهبان روز گذشته با این انتقال موافقت کرد و وی از خراسان رضوی به خراسان شمالی تغییر حوزه داد.

 

حجت‌الاسلام نوری یادآور شد: پیش از این صلاحیت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری برای رقابت در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی با یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تأیید شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی به عنوان سومین نامزد انتخابات خبرگان رهبری در خراسان شمالی از امروز فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: وی اهل شهرستان فاروج بوده و ازاین‌رو حوزه انتخابیه خراسان شمالی را برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب کرده است.

 

حجت‌الاسلام نوری بابیان اینکه رقابت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی با افزایش تعداد نامزدها به سه نفر شکل جدی‌تری به خود گرفته است، افزود: بر این اساس نامزدهای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی به ترتیب اعلام مراجع رسمی از نظر زمانی آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی هستند.

 

وی یادآور شد: شورای نگهبان جمعه هفته گذشته با جابجایی حوزه انتخابیه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری از تهران به خراسان شمالی موافقت کرده بود.

 

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه در موعد ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مجموع 10 نفر برای رقابت در حوزه انتخابیه خراسان شمالی نام‌نویسی کرده بودند، اضافه کرد: از این تعداد تنها صلاحیت یک نفر تأیید شد، صلاحیت پنج نفر احراز نشد و چهار نفر نیز در مراحل مختلف انصراف دادند.

 

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با اعلام نهایی تأیید صلاحیت شدگان این مجلس، از نخستین ساعات روز بیست و دوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا پایان پنجم اسفندماه سال جاری به مدت 14 روز فرصت تبلیغات دارند، افزود: استان خراسان شمالی با 925 هزار جمعیت و 623 هزار و 300 نفر واجد شرایط رأی دادن، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

 

گفتنی است، آیت‌الله مهمان‌نواز نمایندگی مردم استان خراسان بزرگ را در دوره‌های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مردم خراسان شمالی را پس از تأسیس این استان در دوره چهارم بر عهده داشته است.

 

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم‌زمان باهم هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات