۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۳۱۷۱۰۸
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام طلاب به تربیت نفس

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: یکی از کارهایی که فضای روحانیت را مسموم کرده این است که طلاب نفس خود را تربیت نکردند و زود فریب شیطان را می خورند.
حجت‏ الاسلام يدالله صادقي مدير حوزه علميه محموديه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام یدالله صادقی مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان شب گذشته در جلسه با طلاب این مدرسه، گفت: طلاب اهل بیت را در زندگی های خود فراموش نکنند.

 

وی افزود: مؤمن در زندگی کاری را انجام ندهد که سبب پشیمانی او شود بلکه باید یک مؤمن الگوی خوبی برای دیگران باشند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مؤمن به هر فردی نمی گویند، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که انسان خود را در مقابل دیگران ذلیل می کند، این است که انسان با کار خود آبروی خودش را می برد و از روی فکر کاری را انجام نمی دهد.

 

استاد مدرسه علمیه کرمان بیان داشت: انسان اگر در زندگی خود نفس خود را کنترل کند و بر عقل حکم فرما نشود، می تواند انسان خوبی برای خدا و مردم باشد.

 

وی با اشاره به این که کرامت طلبگی باید در حوزه های علمیه حفظ شود، اظهار داشت: مردم از روحانیت انتظارات زیادی دارند و طلاب نباید کاری را انجام دهند که سبب ذلت روحانیان شود.

 

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: کسی که خد را در صنف روحانیت می داند باید عزت این گروه را حفظ کند و الگوی خوبی برای مردم باشد زیرا روحانیت رسالت الهی را به گردن دارند.

 

وی با توجه به این که طلاب در گفت و گوها باید مراقب خود باشند، افزود: انسان قبل از صحبت کردن فکر کند و زمانی که می خواهد با دیگران صحبت کند، سعی کند که با ادب حرفی را بزند تا طرف مقابل از بیان آن خوشش بیاید.

 

مدیر مدرسه علمیه کرمان با اشاره به این که فضای دوستانه در مدارس نباید به بی ادبی کشیده شود، ابراز داشت: خوب رفتار کردن انسان را در مقابل دیگران خوشبین می کند و فضای بین بچه ها را به یک فضای علمی و اخلاقی می کشاند.

 

وی بیان داشت: طلاب در حوزه های علمیه نفس خود را بسازند تا بتوانند یک زندگی خوبی را برای خود رقم بزنند زیرا زندگی زمانی فایده دارد که انسان با وعده های خدا خودش را بسازد.

 

حجت‌الاسلام صادقی در پایان گفت: یکی از کارهایی که فضای روحانیت را مسموم کرده این است که طلاب نفس خود را تربیت نکردند و زود فریب شیطان را می خورند./9707/202/ب1

ارسال نظرات