۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴
کد خبر: ۳۱۷۱۰۳
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی:

حضور مردم در عرصه های انقلاب حکایت از مقبولیت نظام دارد/ داعش سنخیتی با اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با بیان این که حضور مردم در حدوث و بقای نظام اسلامی بسیار اثر گذار است، گفت: حضور مردم در عرصه های گوناگون هرچه گسترده تر باشد حکایت از مقبولیت و جهموریت نظام دارد که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید عمیقی بر این مسأله دارند.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در نطق انتخاباتی خود که از سیمای مرگز گیلان پخش شد، با بیان این که مجلس خبرگان رهبری مهم ترین مجلس جمهوری اسلامی است، گفت: این مجلس در مشروعیت و مقبولیت نظام اثر گذار است.


وی با اشاره به موضوع مشروعیت جمهوری اسلامی افزود: نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام بنا نهاده شده است، از این رو اسلام محتوای جمهوری اسلامی اسلامی و قالب و شکل آن جمهوری است؛ قطعا برای مشروعیت نظام باید ولی فقیه در رأس باشد که در قانون اساسی مسأله ولایت به عنوان یک اصل مترقی مطرح شده است.


رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که اسلام برای حکومت برنامه دارد، اظهار داشت: اگر بر اساس قانون الهی عمل شود قطعا آرامش را برای انسان در پی دارد، یکی از وظایف مجلس خبرگان انتخاب رهبری نظام است.


وی ادامه داد: هر انسان و شهروندی حتی غیر مسلمان در نظام اسلامی باید به حقوق خود برسد که در قانون به صورت دقیق به آن اشاره شده است، در نظام اسلامی مردم یک رکن محسوب می شوند و در کنار اسلامیت و رهبری ارکان انقلاب و نظام اسلامی را تشکیل می دهند.


رییس اتحادیه اروپایی علمای شیعه با بیان این که حضور مردم در حدوث و بقای نظام اسلامی بسیار اثر گذار هستند، ابراز داشت: حضور مردم در عرصه های گوناگون هرچه گسترده باشد حکایت از مقبولیت و جمهوریت نظام دارد که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید عمیقی بر این مسأله دارند.


وی عنوان کرد: مردم حتی در انتخاب رهبر جامعه نیز با یک واسطه نقش دارند، از آنجایی که مسأله ولایت فقیه موضوعی تخصصی است افراد خبره باید در این میدان حضور پیدا کنند که به صورت مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند؛ خبرگان رهبری برای مقبولیت و مشروعیت نظام بسیار اثرگذار است.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران دستاودهای بسیار مهمی داشته است، خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی یک جنبش دینی و اسلامی در جهان به وجود آمده است و مراکز مهم دنیا مفاهیم دینی را مرور و بررسی می کنند.


وی اضافه کرد: اگر اسلام با شاخصه های عقلانیت، معنویت، امنیت، عدالت و آزادی به معنای دقیق کلمه در جامعه پیاده شود نتیجه آن امنیت جامع خواهد بود، استراتژی نظام وحدت میان مسلمانان است؛ دشمنان می خواهند با مدیریت های پنهان اسلام را به گونه ای دیگر معرفی کنند.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید با زبان عقل و فطرت با جهانیان سخن گفت، اظهار داشت: اتفاقاتی که از سوی داعش در جهان رخ می دهد و به نام اسلام افراد را سر می برند محکوم کرده و اعلام می کنیم که آن ها هیچ سنخیتی با اسلام ندارند بلکه گرد هم آمده اند تا به اسلام ضربه بزنند.


وی افزود: نگاه به دین باید به صورت عمیق باشد از این رو نمی توان دین را در جنبه های عبادی و تجربیات معنوی منحصر کرد؛ اسلام به نیازهای جامع بشری پاسخ می دهد./1323/202/ب1

ارسال نظرات