۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۱۷۰۳۰

تأیید صلاحیت 7 کاندیدای دیگر مجلس در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از تأیید صلاحیت هفت نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان در آخرین مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان خبر داد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از بررسی‌های تکمیلی در خصوص افرادی که به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند، صلاحیت 7 نفر دیگر از کاندیداهای استان احراز و این افراد وارد رقابت های انتخاباتی مجلس دهم شدند.


وی ادامه داد: با تایید صلاحیت این افراد، شمار افراد تأیید صلاحیت شده در استان برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم به 363 نفر رسید، به عبارت دیگر از 623 نفر ثبت نام کننده در سطح استان تعداد 363 نفر تأیید شده‌اند که درصد افراد تایید صلاحیت شده با کسر 44 نفر انصرافی، در حدود 63 درصد است.


شبستری با بیان این‌که امیدواریم فعالیت‌های انتخاباتی در سطح استان با شور و انرژی فراوان برگزار شده و شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای شهروندان باشیم، گفت: استان آذربایجان‌شرقی با داشتن 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی، بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد نمایندگان بوده و از این جهت رقابت‌های انتخاباتی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از توزیع صندوق‌ها، تعرفه‌ها و ملزومات شعب اخذ رای بین حوزه‌های انتخابیه اصلی استان خبر داد و گفت: انتخابات هفتم اسفند در 13 حوزه انتخابیه اصلی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد و در مجموع 2889 شعبه ثابت و سیار آرای مردم را جمع‌آوری خواهند کرد.


وی با بیان این که 715 شعبه در حوزه شهرستان تبریز مستقر خواهد شد، افزود: در مجموع 904 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر خواهیم داشت، ضمن این‌که کابین‌های رای‌نویسی در شعب اخذ رای تبریز تعبیه خواهد شد، این کار برای نخستین بار در سطح کشور به پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی و با هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات انجام می‌شود.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی‌های این طرح در انتخابات هفتم اسفند، افزود: این کابین‌ها برای آرامش خاطر مردم در هنگام نوشتن آرای خود تهیه شده و در شعب اخذ رأی مستقر خواهند شد./935/203/ب1

ارسال نظرات