۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۶۹۸۹
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی مطرح کرد؛

624 هزار نفر در خراسان شمالی واجد شرایط رأی دادن هستند/ بلوغ سیاسی 16 هزار رأی‌اولی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در انتخابات هفتم اسفندماه بیش از 624 هزار نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد حدود 16 هزار نفر رأی اولی بلوغ سیاسی خود را جشن می‌گیرند.
نوروزيان- نشست خبري رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، با اشاره به اعلام اسامی نهایی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: با این اعلام شمار نامزدهای انتخابات مجلس در این استان تغییری نکرد و انتخابات مجلس شورای اسلامی با رقابت 63 نامزد در سه حوزه انتخابیه استان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به عنوان داور نهایی نظر خود را اعلام کرده است، افزود: با وجود برخی نارضایتی‌ها و مسائل، اکنون همه باید به این نظر تمکین کنند تا انتخابات مناسبی در کشور برگزار شود.

 

نوروزیان تصریح کرد: با وجود اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان و کشور امکان رقابت متوازن بین گروه‌های سیاسی وجود ندارد اما در هر صورت رأی‌دهندگان می‌توانند از بین افراد موجود، کسانی که به سلیقه فکری آن‌ها نزدیک‌تر هستند را انتخاب کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد با فضاسازی‌های احتمالی شرایط را متشنج کند، اظهار کرد: حتی افرادی که به ضرورت اصلاح و تغییر شرایط نیز اعتقاد دارند باید بدانند تنها راه موجود شرکت در انتخابات و اعمال تغییر از طریق صندوق‌های رأی است.

 

نوروزیان گفت: در این راستا همه گروه‌های سیاسی برای شرکت در دو انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی افراد معترض به روند بررسی صلاحیت‌ها نیز با صندوق انتخابات قهر نکرده‌اند.

 

وی اظهار امیدواری کرد که فضای همدلی، وحدت و انسجام ایجاد شده پس از مراسم 22 بهمن و شور و نشاط انقلابی مردم در دهه فجر سبب شود تا انتخابات هفتم اسفندماه نیز پرشور و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

 

نوروزیان با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: با انتقال یک نامزد از حوزه انتخابیه تهران به خراسان شمالی، رقابت انتخابات خبرگان در این استان از حالت تک نامزدی خارج شد و همه مردم باید نسبت به انتخابات این مجلس نیز همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی حتی بیشتر از آن حساسیت و توجه داشته باشند.

 

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه در مورد آمار واجدان شرایط رأی دادن در خراسان شمالی، اظهار کرد: در دو انتخابات پیش رو از جمعیت بیش از 925 هزارنفری خراسان شمالی در مجموع 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که این تعداد معادل 67 درصد جمعیت استان است.

 

وی ادامه داد: در سطح کشور نیز بر اساس اعلام وزارت کشور در مجموع 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند.

 

نوروزیان اضافه کرد: در خراسان شمالی از بیش از 624 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو، 16 هزار نفر رأی اولی هستند.

 

وی با اشاره به پیش‌بینی 825 شعبه اخذ رأی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در این استان به ازای هر 757 نفر واجد شرایط رأی دادن، یک شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که به نسبت رقم مناسبی است.

 

به گفته نوروزیان در این زمینه در استان خراسان شمالی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه شامل سه حوزه اصلی و 16 حوزه فرعی و برای مجلس شورای اسلامی هم 17 حوزه پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عوامل درگیر در انتخابات در این استان بیش از 14 هزار نفر هستند، افزود: این افراد شامل اعضای شعب اخذ رأی، ناظران شورای نگهبان، اعضای هیأت‌های بازرسی، عوامل اجرایی و سایر عوامل هستند.

 

رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به انتشار آگهی رسمی اسامی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که فردا از سوی فرمانداری‌ها صورت می‌گیرد، افزود: تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از پنج‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات