۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۷۱۴
دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی:

رسالت اصلی جشنواره حدیثی آیت‌الله بروجردی اشاعه میراث اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی با ارائه گزارشی از ارائه آثار و برگزیدگان جشنواره گفت: رسالت اصلی جشنواره حدیثی آیت‌الله بروجردی اشاعه میراث اهل بیت(ع) است.
جشنواره آيت الله العظمي بروجردي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاه حسینی، دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی عصر امروز در اختتامیه جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی که در ساختمان پژوهشکده حدیث حوزه تالار ثقة الاسلام کلینی برگزار شد با بیان روایتی از امام رضا مبنی بر «احیای امر اهل بیت(ع) منوط به اشاعه روایات اهل بیت» گفت: رسالت اصلی این جشنواره اشاعه میراث اهل بیت بود که قصد یک کار پژوهشی عمیق بر احادیث اهل بیت داریم.
 
دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی با تشکر از حجت الاسلام عباسی، ابراز داشت: بعد از حدود 15 سال این اولین کاری است که در این وادی انجام شده است.
 
حجت الاسلام شاه حسینی در ارائه گزارشی از روند علمی جشنواره گفت: 40 نفر محقق در پژوهشکده و 300 نفر فارغ التحصیل یا مشغول به تحصیل هستند و 128 اثر از این افراد دریافت شده است که استقبال شایسته تقدیر و بی نظیری است.
 
وی خاطرنشان کرد: از 128 اثر 15 اثر از خانواده‌ها و 113 اثر از آقایان بود. 56 مقاله دریافت شد که 52 مقاله از آقایان و 4 مقاله از خانم‌ها بوده است 8 اثر هنری و 7 پایان نامه و 5 وبلاگ هم مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی ابراز داشت: روندی که برای ارزیابی آثار طی شده است با ساختاری و محتوایی صورت گرفت که از کل آثار 48 اثر به مرحله دوم وارد شد و 19 نفر هم ارزیابی سوم شد.
 
حجت الاسلام شاه حسینی با ارائه آماری مختلف در طبقه‌بندی‌های مختلف سطوح و جنسیتی در ارائه آثار، ادامه داد: امتیازهای بالای 80 را آثار برگزیده اعلام کردیم و امتیازات بین 70 تا 80 قابل تقدیر شدند و آثار بین 50 تا 70 گواهی تحویل اثر و بقیه هم گواهی شرکت در جشنواره را دریافت کردند.
 
وی شش اثر را بالای 80 ارزیابی کرد و افزود: 25 اثر هم قابل تقدیر ارزیابی شدند و این مقدار اثر در این جشنواره ستودنی و قابل تقدیر است و امیدواریم که این کار طلیعه‌ای باشد برای جشنواره‌های بعدی و امیدواریم که بتوانیم این جشنواره را در دوره‌های دیگر گسترش و تعمیق بخشیم./836/203/ب2
ارسال نظرات