۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۵۹۸
امام جمعه جیرفت:

بیشترین شبهات مطرح‌شده از سوی دشمنان بر پیکره روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این که بیشترین شبهاتی که دشمن وارد می کند بر پیکره روحانیت است، گفت: امروز هم شاهد این هستیم که در گوشه گوشه نظام و حکومت علما حضور دارند برای باطل کردن توطئه های دشمنان، برای سرکوب کردن دشمنان به مردم دلگرمی می‌دهند.
امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم در نخستین 22 بهمن بعد از برجام با حضور پرشور خود در این روز با آرمان‌های مقدس شهیدان تجدید پیمانکردند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا مصداق کامل استکبار است و مبارزه با استکبار تعطیل‌بردار نیست.


وی بیان کرد: برخی از افراد که با دروغ می‌خواهند به مردم القا کنند که مبارزه با شیطان بزرگ تمام شده است و ما نمی‌توانیم با او گلاویز شویم و دوره دوستی با آمریکا است، در 22 بهمن در سراسر کشور دیدند و شنیدند که ملت ایران اسلامی همنوا و همدل شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: برخی از افراد تلاش می‌کردند که شعار مرگ برآمریکا را حذف کنند، در 22 بهمن، اما این صدای مرگ بر آمریکای ملت ایران به گوش تمام کسانی که مخالف آزادی‌خواهی هستند رسید و مردم می‌دانند که امام خمینی(ره) بیان داشتند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.


حجت‌الاسلام کرمی‌پور یادآور شد: ما با آمریکا کنار نمی‌آییم و مردم قدم‌ها و گردن‌های کسانی را که بخواهند با آمریکا مذاکره کنند و پرچم آن‌ها را در کشور بالا ببرند، می‌شکنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم روحانیت در اسلام پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی با رهبری های حضرت امام با عنوان یک مرجع تقلید و به عنوان یک روحانی طراز اول حوزه های علمیه شیعه و در کنارشان علمای که در خط و فکر امام بودند در سراسر شهرهای اسلامی به صحنه آمدند، تا این انقلاب شکل گرفت.


امام جمعه جیرفت ابراز کرد: نقش روحانیت، علما و مراجع و نقش حضرت امام در رهبری انقلاب و پیروزی انقلاب نقش اول را ایفا کرد و این امر بر هیچ کسی پوشیده نیست، و اگر چه تبلیغات مسمومی علیه حوزه های علمیه شد و رژیم پهلوی هم در تلاش بود تا دین را در جامعه کم رنگ کند و دین از زندگی مردم رخت بربندد.


حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: رژیم پهلوی تلاش زیادی را در این راستا انجام داد و به ظاهر می آمدند در مجالس مذهبی دینی عزاداری می کردند،جشن می گرفتند اما در باطن همان سیاستی که معاویه داشت را به ظاهر رعایت می کردند و با این کارشان تیشه به ریشه اسلام و بزرگان دین می زدند.


وی عنوان کرد: اگر رهبری های حکیمانه حضرت امام(ره) و بعد از آن روحانیان نبود قطعا این انقلاب با این عظمت به پیروزی نمی رسید و نقش مهم روحانیت و نقش حوزه های علمیه در تشکیل این نهضت وانقلاب اسلامی بسیار مثمر ثمر بود و امروز هم افتخار می کنیم به این جمهوریت که تحقق پیدا می کند، با حضور مردمی که در کنارش روحانیت و علما برای هدایت مردم نقش اساسی را بازی می کنند.


امام جمعه جیرفت نأکید کرد: امروز هم شاهد این هستیم که در گوشه گوشه نظام و حکومت علما حضور دارند، برای باطل کردن توطئه های دشمنان، برای سرکوب کردن دشمنان به مردم دلگرمی می دهند و با این دلگرمی‌ها مردم را نگه داشتند تا بیشتر در صحنه بیایند و مشت محکمی را به دهان دشمنان بکوبند.


حجت الاسلام کرمی پور با بیان این که نقش روحانیت نه تنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بلکه در زمان دفاع مقدس هم نسبت به سایر اقشار جامعه پررنگ تر بوده است، اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس قشر روحانیت نسبت به اقشار سایر جامعه قشر کم جمعیتی بود ولی با این حال در دوران دفاع مقدس نسبت به سایر اقشار بیشترین نقش را حوزه های علمیه و روحانیت داشتند و شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.


وی افزود: علمای بزرگی در اسلام بودند که سالها در زندان ها و تبعیدگاه‌ها به سر بردند از جمله آیت الله طالقانی و آیت الله مشکینی و مقام معظم رهبری ودیگر علمای بزرگ اسلام که در طول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: امروز بیشترین شبهاتی که دشمن وارد می کند بر پیکره روحانیت است و امام زمان (عج) می فرمایند« به کسانی مراجعه کنید که راوی روایت های ما هستند» و بنابراین باید به مراجع تقلید بزرگان دین و روحانیون که پرچم های تشییع در بین مردم هستند مراجعه کنیم و همچنین آن حضرت می فرمایند« روحانیت و مراجع حجت های من و دلیل های من و راهنمایان من در بین مردم هستند»./9709/302/ب2

ارسال نظرات