۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۵۴۷
حجت الاسلام مومنی:

رضایت الهی در عدم اطاعت از شهوات دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مومنی گفت: رضایت الهی در عدم اطاعت از شهوات دنیوی است، امروز فضای مجازی ارتباط‌ها را راحت و حریم محرم و نامحرم را برداشته است به همین سبب ما باید مراقب باشیم که این امر مساله عادی برای ما متلقی نشود.
حجت الاسلام مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، شامگاه 24 بهمن در مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب(س) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در سیره عملی ائمه معصومین(ع) نکات قابل توجهی وجود دارد که عمل به آنان بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) مناسب‌ترین و بهترین الگو برای انسان‌ها به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها با الگوگیری از سیره امامان معصوم(ع) می‌توانند به حیات طیبه نائل و زندگی حقیقی دنیا را به درستی درک کنند در غیر این صورت به دلیل ارائه راهکارهای غلط دنیوی، به بیراهه و خطا سوق پیدا می‎کنند.

 

حجت الاسلام مومنی با اشاره به بخشی از خطبه غدیر که پیامبر(ص) فرمودند صراط مستقیم من هستم، بعد از من حضرت علی(ع) و اولادهای او است، گفت: مقصود از صراط مستقیم اهل بیت(ع) است که با الگوگیری رفتاری از آنان سعادت دنیا و آخرت انسان تضمین می‌شود چرا که ائمه معصومین(ع) مصداق سفینه‌نجات هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از حضرت زینب(س) که فرمودند زنانی که دارای این ویژگی و اوصاف باشند از هر دری که بخواهند می‌توانند به بهشت وارد شوند، بیان داشت: استمرار به نماز اول وقت، روزه گرفتن و مراقبت و کنترل شهوت، اعمالی هستند که اگر مردان و زنان بدان مراقبت کنند از هر دری می‌توانند وارد بهشت شوند.

 

خطیب فرزانه با بیان اینکه سبک شمردن نماز، اعمال خوب انسان را ضایع می‌کند، عنوان کرد: غفلت و بی توجهی به نماز سبب آفت دنیوی می‌شود، اما اگر انسان به نماز اول وقت مداومت کند چهره او نورانی و زیبا می‌شود و دعای او مستجاب و دعای دیگران در حق او نیز مستجاب می‎شود.

 

حجت الاسلام مومنی روزه را سبب رشد انسان دانست و گفت: انسان علاوه بر روزه ماه مبارک رمضان می‌تواند به روزه‌های مستحبی نیز مداومت کند چرا که در سیر انسان بسوی الله بسیار موثر خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه مراقبت و کنترل شهوات را سبب رهایی از دام شیطان دانست و تاکید کرد: رضایت الهی در عدم اطاعت از شهوات دنیوی است، امروز فضای مجازی ارتباط‌ها را راحت و حریم محرم و نامحرم را برداشته است به همین سبب ما باید مراقب باشیم که این امر مساله عادی برای ما متلقی نشود./813/202/ب3

ارسال نظرات