۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۴۴۱

همایش «بازخوانی تجربه امام موسی صدر» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش یک‌روزه «گفت‌وگو برای زندگی: بازخوانی تجربۀ امام موسی صدر» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش یک‌روزه «گفت‌وگو برای زندگی: بازخوانی تجربه امام موسی صدر» با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیِ دفتر تبلیغات اسلامی قم و مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر روز چهارشنبه، 28 بهمن 1394 از ساعت 9 تا 12 پیش از ظهر در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(قم، ابتدای خیابان معلم) برگزار می‌شود.

 

در این همایش که با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیِ دفتر تبلیغات اسلامی قم و مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، برگزار می‌ گردد؛ عالیجناب سبو سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنۀ تهران؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعۀ پاوه؛ و حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی‌آزار شیرازی سخنرانی خواهند کرد.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سرکار خانم حورا صدر، مدیر مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر نیز در این همایش به ایراد سخنرانی می‌کنند.

 

دراین همایش یک روزه که به مناسبت سی‌ام بهمن، سالروز سخنرانی امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین برگزار می گردد؛ نمایندگانی از مسیحیت، اهل تسنن و شیعیان، حضور خواهند داشت. همچنین اداره همکاری های علمی و پژوهشی پژوهشگاه؛ و پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این همایش، مشارکت و همکاری خواهند داشت.

 

امام موسی صدر، در تاریخ 19 فوریه 1975 (30 بهمن 1353)، در قالب خطبۀ موعظۀ آغاز روزه، در کلیسای کبوشیین بیروت سخنرانی به ‌یاد ماندنی و تاریخی‌ای با عنوان «ادیان در خدمت انسان» ایراد کرد. در این مراسم، که بزرگان مسیحیت لبنان در آن شرکت داشتند؛ در بالا‌ترین سطوح سیاسی و دینی فرقه‌های مسیحی، و به عنوان نماد «گفت وگو و تعایش» از امام صدر تجلیل به عمل آمد. شارل حلو، رئیس‌جمهور اسبق لبنان، در این باره می‌گوید: «برای نخستین بار در تاریخ مسیحیت یک روحانی غیرکاتولیک در یک کلیسای کاتولیک و برای جمعی از مؤمنان در جایگاه موعظه سخن می‌راند. این اتفاق نه‌ تنها اعجاب‌انگیز، بلکه موجب تأمل و تفکر عمیق و درازمدت است.» اقدام بعدی امام موسی صدر، دعوت از بزرگان مسیحیت برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه بود، اما به سبب جنگ داخلی این برنامه تحقق نیافت./998/د102/ی

 

 منبع:موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

ارسال نظرات