۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۶۲۷۲
وزیر سابق اطلاعات:

دشمن با نفوذ درصدد به هم زدن معادلات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق اطلاعات گفت: دشمن با نفوذ درصدد به هم زدن معادلات انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام مصلحي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، در همایش بزرگ «نفوذ؛ انتخابات؛ برجام» که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مسجد المنتظر (عج) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آیه 5 سوره ابراهیم «وَ لَقَد أَرسَلنا موسی بِایاتِنا اَن اَخرِج قَومَکَ مِنَ الظٌلُماتِ اِلَی النٌورِ وَ ذَکِرهُم بِایامِ اللهِ اِنَ فی ذلکَ لَایاتِ لِکُلِ صَبارٍ شَکور» هدف از ارسال رسل و حرکت انبیای الهی را خروج امت از ظلمت به سوی نور بیان می کند و امام راحل (ره) نیز انقلاب اسلامی را در این راستا طراحی کرد.

 

وی به فرمایش امام خمینی (ره) در سال 1342 در بیان اهداف خود از حرکت و نهضت اسلامی اشاره و تصریح کرد: تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) سه هدف امام راحل (ره) بود که خروج از ظلمت به سوی نور و همان مسیر انبیاست.

 

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که انسان ها در دوران طاغوت و غیر طاغوت با هم تفاوتی ندارند خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی تشکیل شد ولی شیطان و هوا و هوس بر انسان ها مستولی می گردد و در طول تاریخ افرادی با سوابق روشن زمین خورده و مسیر حق را ادامه نداده اند نمونه اش زبیر که لقب سیف الاسلام یا سیف الدین را از پیامبر اکرم (ص) دارد ولی اولین فتنه (جنگ جمل) را در حاکمیت حضرت علی (ع) به پا کرد.

 

وی توطئه استکبار علیه انقلاب اسلامی را در تمام جهات خواند و تأکید کرد: در طول 37 سال، استکبار در 6 جهت اقتصادی، امنیتی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه کرد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرد. خروج از ظلمت به سوی نور آسان به دست نمی آید و دشمن آرام نمی نشیند.

 

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر این که هدف دیگر امام راحل (ره) به سرانجام رسیده است بیان کرد: بیداری اسلامی در دنیای اسلام از اهداف حرکت امام خمینی (ره) به وضوح قابل مشاهده است.

 

وی با بیان این که زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) نیز صورت گرفته است گفت: اندیشمندان دنیای استکبار به اسلام روی آورده اند برای همین استکبار به دنبال اسلام هراسی است؛ دو پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا و هدایت آنان به اندیشیدن نیز نشأت گرفته از این مسیر است.

 

حجت الاسلام مصلحی به ادامه آیه اشاره و اظهار کرد: «وَ ذَکِرهُم بِایامِ اللهِ» باید ایام الله را به مردم یادآوری کرد. آمریکا از راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن امسال وحشت کرد؛ آنان اذعان دارند با وجود سرما و فشارها مردم از نظام حمایت کردند؛ مردم از مسؤولین گله دارند ولی انقلاب اسلامی را از خود دانسته و از رهبر تبعیت می کنند.

 

وی با تأکید بر این که ملت ایران در عرصه های مختلف خود را نشان داده و کم نیاورده است تصریح کرد: حرکت و ادامه مسیر انقلابی امام راحل (ره) صبر فراوان می خواهد و ملت ایران در عرصه های مختلف خود را نشان داده و کم نیاورده است.

 

وزیر سابق اطلاعات در ادامه افزود: در فتنه 88 ملت پیروز شد ولی خواص کم آوردند و فریب خوردند. در سال 88 سفارت انگلیس به طور تقریب 250 نفر را در کشور به مأموریت به نزد خواص می فرستاد تا با آنان صحبت کرده و پیغام خود را به آنان برساند.

 

نفوذ دشمن از فتنه 88 شروع شد

وی شروع نفوذ دشمن را از فتنه سال 88 عنوان و تبیین کرد: نفوذ دشمن از سال 88 شروع شد و توانستند روی خواص سرمایه گذاری کنند. آنان اذعان کردند ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال سراغ دانشگاهها رفتیم و اشتباه کردیم باید سراغ حوزه های علمیه هم برویم؛ نفوذی که رهبر انقلاب مطرح می کند مصداق عینی دارد.

 

حجت الاسلام مصلحی به فرمایش رهبر انقلاب در چهارده خرداد 1394 «اگر راه امام را گم کنیم یا غفلت کنیم و فراموش کنیم یا عمداً فراموش کنیم ملت ایران سیلی خواهد خورد» اشاره و تصریح کرد: گم کردن راه امام مربوط به نسل سوم و چهارم انقلاب که امام راحل (ره) را ندیده اند و برخی با خاطره گویی موجبات گم کردن راه امام را مهیا می کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: فراموش کردن راه امام خمینی (ره) نیز مربوط به نسل اول و دوم انقلاب است؛ برخی خواسته امام در برابر استکبار را واژگونه بیان می کنند. عمداً فراموش کردن راه امام خمینی (ره) نیز همان نفوذ است.

 

وزیر سابق اطلاعات به بیان راههای مختلف نفوذ پرداخت و تبیین کرد: یکی از موارد نفوذ موردی است عده ای به صورت جاسوس وارد شده و ترور فیزیکی را انجام می دهند مثل ترور دانشمندان هسته ای.

 

وی ترور شخصیتی را یکی دیگر ازانواع نفوذ عنوان و اظهار کرد: گاهی نفوذ به صورت ترور شخصیتی است و ترور شخصیتی نیزدو گونه می باشد گاهی اطراف شخصیتی که جایگاه علمی و اعتبار بالایی دارد افرادی گذاشته می شود تا او را به زمین بزنند و گاهی فکر شخصیت را دچار التقاط می کند.

 

حجت الاسلام مصلحی انگلیسی ها را در زمینه ایجاد التقاط فکری اشخاص بسیار قوی دانست و خاطرنشان کرد: افرادی مثل سروش و کدیور کسانی بودند که با انقلاب اسلامی همراه بوده ولی تحت تأثیر نفوذ جلوی انقلاب ایستادند و هم اکنون دستشان در دست امریکاست.

 

وی در ادامه تلاش انگلیسی ها در ایجاد التقاط فکری در درون مذاهب اشاره و بیان کرد: در درون مذاهب شیعه، حنبلی، شافعی، حنفی و مالکی گروه ایجاد کرده تا در موقع لزوم از آنها استفاده کنند؛ در حنبلی وهابیت و در شیعه نیز بهائیت، مرجع انگلیسی و انجمن حجتیه درست کردند.

 

وزیر سابق اطلاعات با بیان این که برخی انقلابیون و متدینین شعارهای انقلاب و امام را کنار گذاشته اند گفت: دشمن حساب شده عمل کرده و می خواهد معادلات را به هم بزند. برخی در سخنانشان کلمه استکبار را بکار نمی برند و تعبیر ایالات متحده آمریکا را بکار برده که بار معنایی متفاوتی دارد.

 

وی نمونه ای از نفوذ در مسایل اقتصادی را تشریح کرد: چرا هزینه ای که برای ورود ماشین های آخرین سیستم به کشور می شود برای ورود مواد اولیه به کارخانجات تعطیل شده بکار نمی رود؟

 

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که یکی دیگر از راههای نفوذ کار کردن روی افرادی است که آنان را به موضع قدرت برساند بیان کرد: یهود نژاد پرست (صهیونیست) با نفوذ معاویه را حاکم مسلمانان کرد و معاویه به گونه ای جنگ روانی به راه انداخت که هنگام شهادت حضرت علی (ع) در محراب، برای مردم سؤال ایجاد شد که مگر علی (ع) نماز می خواند.

 

وی تغییر افکار، رفتار و تغییر نظام و ساختار را حاصل جنگ روانی دانست.

 

وزیر سابق اطلاعات نفوذ در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را بررسی و تأکید کرد: دشمن نمی تواند در مجلس خبرگان رهبری جاسوس و نفوذی جای دهد ولی عده ای جاسوس دورشان می چیند وقت تصمیم گیری القا می کنند. همچنین برنامه دشمن در مجلس شورای اسلامی استفاده از چهره های سفید که شورای نگهبان نتواند تشخیص دهد و کار بسیار سخت است.

 

وی در پایان توصیه کرد: سفارشات رهبر انقلاب را جدی بگیرید و اگر فردی را نمی شناسید از متدینین بپرسید که چه کسانی انقلابی اند و فریاد انقلاب را سر می دهند تا بتوان جلوی نفوذ را گرفت./861/پ201/ج

ارسال نظرات