۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۰۷۱
امام جمعه بهشهر:

افکار و اندیشه های امام راحل موجب حیات دوباره ملت‌ها شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر امامت و رهبری، وحدت و انسجام، اسلامیت و دشمن‌شناسی را چهار اصل مهم در بقا و پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان همواره با توطئه، کودتا و ترورهای مختلف درصدد کمرنگ کردن نقش رهبری و ایجاد تفرقه در میان ملت غیور ایران بوده‌اند که هیچ‌گاه موفق نشدند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امشب در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی را پدیده ای نو در قرن معاصر دانست و گفت: انقلاب اسلامی ‌سبب ایجاد تحولی جهانی شد.

 

وی مهم‌ترین پیامدهای تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی را اقبال مردم جهان به اسلام و دین دانست و ادامه داد: این مسأله و جهانی شدن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و اکنون نیز با رهبری مقام معظم رهبری در سایه بهره گیری از توان تبلیغی روحانیت در مسیر انقلاب بوده است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که بیگانگان همواره در همه مراحل انقلاب، دشمنی خود را به نظام نشان داده‌اند، گفت: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی دچار مرگ تدریجی شد و اکنون نیز مرده‌ای متحرک است که نمی تواند برای جهان اسلام تصمیم‌گیری کند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را یک نعمت خداوندی دانست و اظهار داشت: باید همواره قدردان انقلاب اسلامی باشیم و در راه حفاظت از این انقلاب و دستاوردهای‌ آن تلاش کنیم.

 

امام جمعه بهشهر، امامت و رهبری، وحدت و انسجام، اسلامیت و دشمن‌شناسی را چهار اصل مهم در بقا و پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان همواره با توطئه، کودتا و ترورهای مختلف درصدد کمرنگ کردن نقش رهبری و ایجاد تفرقه در میان ملت غیور ایران بوده‌اند که هیچ‌گاه موفق نبودند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که امروز شرق و غرب از بقا و تداوم انقلاب اسلامی متحیر هستند، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری دشمن در تلاش است تا به رهبری، این عمود خیمه انقلاب و سنگ بقای انقلاب، آسیب وارد کنند.

 

وی با اشاره به این که امام راحل دیدگاه الهی و دموکراسی را در جمهوری اسلامی تحت عنوان مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با پایه گذاری جمهوری اسلامی نهادینه کرد، بیان داشت: پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل کرده است.

 

امام جمعه بهشهربا بیان این که با وجود گذشت بیش از سه دهه از نهضت عظیم اسلامی، امروز شاهد گسترش بیداری اسلامی در دنیا هستیم، خاطرنشان کرد: آراء و افکار امام راحل به الگویی ارزشمند برای ملت‎های آزاده و مسلمان دنیا برای مقابله با مستکبران عالم تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که افکار حیاتبخش امام خمینی‎(ره) زمینه نابودی اندیشه های سکولاریستی را در دنیا فراهم کرده است، تصریح کرد: اسلام آمریکایی که غربی‎ها در پی آن بودند با تلاش‎های امام راحل به نتیجه ای نرسید.

 

حجت الاسلام طاهری، احیای هویت اسلامی و کرامت اسلامی را دستاورد بزرگ امام خمینی(ره) دانست و با بیان این که ایشان با درک عمیق از مسائل اسلام و جامعیت آن توانستند اهدف اسلام را به خوبی در جامعه نهادینه کنند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با شناخت کامل خداوند متعال توانستند رشد معنوی و اخلاقی خود را در زندگی ارتقا دهد و بنده واقعی خداوند شوند.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود 22 بهمن را روز وحدت ملی در برابر امپریالسیم جهانی دانست و گفت: 22 بهمن روز ذلالت دشمنان انقلاب است.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید بر حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال بیان داشت: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی 22 بهمن امسال نیز با سر دادن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پاسخ کوبنده ای به دشمنان نظام اسلامی خواهند داد.

 

حجت الاسلام جباری، 22 بهمن امسال را بیعت دوباره با امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، باردیگر دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با اشاره تلاش گسترده دشمنان انقلاب برای کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال، تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی با حضور گسترده و تاریخی خود در راهپیمایی امسال، باردیگر دیگر به دشمنان نظان مقدس جمهوری اسلامی خواهند فهماند، که ایران اسلامی حاشیه امنی برای آنها نیست.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن امسال میثاق دوباره ملت ولایت مدار ایران اسلامی با امام و رهبری است، ادامه داد: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضوری گسترده تر نسبت به سال های گذشته خواهند داشت و با آرمان‌های انقلاب و امام راحل تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت می‌کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات